• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402091510792
  • خبرنگار : 50182

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور عنوان کرد:

راه اندازی "سامانه جامع خدمات" برای مهندسین ساختمان کشور/ پیگیر توانمند کردن مهندسان هستیم

راه اندازی "سامانه جامع خدمات" برای مهندسین ساختمان کشور/ پیگیر توانمند کردن مهندسان هستیم

ایسنا/کرمانشاه سومین همایش آشنایی با مبانی و اصول رفتار و طراحی ساختمان‌ها بر اساس عملکرد امروز، با حضور رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و جمعی از مهندسین عمران استان کرمانشاه برگزار شد.

دکتر حمزه شکیب، امروز(۱۵ آذر) در آیین افتتاحیه این همایش با اشاره به دو رویکرد سازمان نظام مهندسی در نهمین دوره فعالیت آن گفت: اولین رویکرد ما در این دوره، بحث شفافیت است.

وی افزود: در همین راستا سامانه جامع یکپارچه برای اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور طراحی شده و از این پس عضویت مهندسین در سازمان بصورت کشوری و یکپارچه خواهد بود.

وی تصریح کرد: تمام ۶۰۰ هزار عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در این سامانه عضو خواهند شد و آموزش و خدمات مهندسی هم از طریق همین سامانه و بصورت کشوری به تمام مهندسین ارائه می شود.

شکیب گفت: رویکرد دوم ما بحث ارتقای مهارت اعضای سازمان است در همین راستا پیگیر برگزاری دوره های آموزشی از جمله مقاوم سازی، فرو ریزش ساختمان‌ها، حریق ساختمان‌ها، انرژی ساختمان و ... هستیم.

رییس سازمان نظام مهندسی کشور افزود: اعتقاد ما این است هرچه شفافیت و توانمندسازی در میان اعضای نظام مهندسی ساختمان ارتقاء یابد، معیشت آنها نیز بهبود می یابد.

شکیب در خصوص چگونگی تحقق این امر گفت: اگر مهندسین ما توانمند باشند، ارزش افزوده ساختمان را برای مالک ارتقا می دهند و مالک هم با رغبت بیشتری هزینه بیشتری را برای مهندسین پرداخت خواهد کرد.

وی با اشاره به لزوم تبادل خدمات مهندسی برای ارتقاء معیشت مهندسین، گفت: برخی از واژه صادرات خدمات مهندسی استفاده می کنند، اما من معتقدم این تبادل خدمات است، چرا که ما هم می توانیم از توانمندی مهندسین کشورهای دیگر هم استفاده کنیم.

شکیب با اشاره به تجربه خوب کشور هند در زمینه صدور خدمات مهندسی، گفت: ما هم باید از این تجربه استفاده کرده و بتوانیم بدون نیاز مراجعه مهندسین به کشورهای مختلف، از طریق فضای مجازی و ارتباطات مجازی ارائه خدمات داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۵:۳۱

مهندسان چندشغله و مهندسان بیکار و مهندسان شاغل در ارگان های دولتی مشخص شوند