• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402091511082
  • خبرنگار : 50635

فرماندهی نیروی انتظامی هرمزگان:

انواع کالای قاچاق به ارزش ۴۸۷ میلیارد ریال در هرمزگان کشف شد

انواع کالای قاچاق به ارزش ۴۸۷ میلیارد ریال در هرمزگان کشف شد

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: انواع کالای قاچاق به ارزش ۴۸۷ میلیارد ریال با تلاش ماموران انتظامی این استان در شانزدهمین طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز اجرا و کشف شد.

سردار علی اکبر جاویدان امروز (پانزدهم آذرماه)، با اعلام این خبر افزود: ماموران انتظامی استان طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با خودروهای شوتی و شناسایی محل‌های سوخت را به مدت ۷۲ ساعت در استان اجرا کرد.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی با انجام ایست و بازرسی‌های مقطعی و کنترل محورهای فرعی استان، ۹۳ دستگاه خودروی شوتی و حامل قاچاق را در استان شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اضافه کرد: همچنین در این راستا انواع کالا شامل ۲ دستگاه خودرو لوکس، ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق، یک تُن فرآورده شیلاتی، مقدار ۴۳۷ هزار لیتر سوخت قاچاق، تعداد ۹۶ راس احشام، یک دستگاه جرثقیل، ۹ عدد لوازم کوهنوردی، یک دستگاه صنعتی برش چوب، تعداد هشت هزار و ۲۴۴ بطری نوشیدنی خارجی، تعداد ۱۲ حلقه لاستیک و یک دستگاه یخچال قاچاق در این طرح کشف شد.

سردار جاویدان بیان کرد: کارشناسان مربوطه ارزش کالای کشف شده را ۴۸۷میلیارد ریال برآورد کرده‌اند که نسبت به تشکیل پرونده در این رابطه و ارسال آن به مراجع قضایی نیز اقدام شد.

پرادو ۶۰ میلیادر ریالی قاچاق در توقیف پلیس هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین اشاره کرد:‌ یک دستگاه خودرو پرادو ۶۰ میلیارد ریالی قاچاق با هوشیاری و تلاش ماموران انتظامی شهرستان میناب شناسایی و کشف شد.

سردار جاویدان افزود: ماموران انتظامی پاسگاه بندزرک از توابع شهرستان میناب روز گذشته حین گشت زنی و کنترل محورهای میناب به جاسک به یک دستگاه خودرو تویوتا پرادو مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی بیان کرد: راننده خودرو بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کرد که پس از تعقیب و گریز طولانی، راننده عرصه را برخود تنگ دید و با رهاکردن خودرو از محل متواری شد، پس از استعلام سامانه از پلاک‌های خودرو مشخص شد که مربوط به یک خودروی دیگر بوده و این خودرو قاچاق است.

وی اضافه کرد: ارزش خودرو قاچاق کشف شده بنا به اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۶۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha