• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402091511148
  • خبرنگار : 50047

رقابت ۳۹ قاری و حافظ قرآن در هفتمین روز مسابقات سراسری قرآن

رقابت ۳۹ قاری و حافظ قرآن در هفتمین روز مسابقات سراسری قرآن

ایسنا/خراسان شمالی ۳۹ قاری و حافظ قرآن در هفتمین روز چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در دو بخش آقایان و بانوان به رقابت می‌پردازند.

قاریان شرکت‌کننده در رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل و حافظان بیست جزء و حفظ کل در روز هفتم مرحله نهایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امروز (۱۵ آذر ماه) رقابت خواهند کرد و رقابت‌ها در این بخش تا فردا ادامه خواهد یافت.

در بخش آقایان پنج مرتّل، چهار نفر در رشته حفظ بیست جزء، شش قاری قرآن و پنج حافظ کل و در بخش بانوان پنج مرتّل، چهار حافظ در رشته حفظ بیست جزء، چهار قاری و پنج حافظ کل حضور دارند و امروز در برابر هیأت داوران اجرا خواهند داشت.

در بخش بانوان، ایمان صحاف به‌عنوان رئیس هیأت داوران و مرضیه دیانی، ناظر فنی مسابقات در کنار اعظم تشیعی‌فر و زهره صالحی در بخش تجوید، ملیحه اسحاق‌نژاد و خدیجه بیرانوند در بخش صوت و ناهید سلطانی و صدیقه بارانی در بخش لحن، مریم خطیب و فهیمه گلپایگانی در بخش بخش وقف و ابتدا، زهرا صریحی‌نژاد و مریم سعیدی در بخش حسن حفظ، مریم عادل‌نیا و نجمه شبانی‌قهرودی در بخش حفظ استقامتی، اکرم غلامی و اعظم بنی‌فاطمی در بخش هماهنگی و حسن اجرا، اعظم بنی‌فاطمی و صدیقه دانش‌زاده در بخش دعاخوانی، اجراهای راه‌یافتگان به این دوره از مسابقات را بررسی و ارزیابی می‌کنند.

در بخش آقایان، عباس امام‌جمعه و محمدرضا پورزرگری در بخش تجوید، سیدمحمدجواد سادات‌فاطمی و سیداحمد میریان‌آکنده در بخش وقف و ابتدا، رسول آزمایش کندرود و رضا دیانت در بخش صحت حفظ، احمد ابوالقاسمی و حامد ولیزاده در بخش صوت، رضا محمدپورنیارق و عباس هاشمی در بخش لحن و محمدمهدی بحرالعلوم و مهدی حسنی در بخش حفظ استقامتی در کنار غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی به‌عنوان رئیس هیأت داوران این بخش و مرتضی مختاری به‌عنوان ناظر فنی، اجرای راه‌یافتگان به این بخش را ارزیابی می‌کنند.

رقابت‌های بخش آوایی آقایان و بانوان این دوره از مسابقات سراسری قرآن تا ۱۸ آذرماه در بخش آقایان در محل هتل داریوش و در بخش بانوان در مجتمع پتروشیمی ادامه دارد.

چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه از ۹ تا ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برپا خواهد بود. این دوره در دو بخش آقایان و بانوان، در دو بخش نغماتی (اذان ویژه آقایان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و همخوانی) و آوایی (قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء) در رده سنی بالای ۱۸ سال برپا می‌شود. نفرات برتر این رقابت‌ها ضمن دریافت جوایز نقدی به مسابقات بین‌المللی ایران و دیگر کشورها اعزام می‌شوند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha