• جمعه / ۱۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402091712053
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بیان کرد

کلاس‌های درس تحویلی سیستان و بلوچستان چهار و نیم برابر میانگین کشور

کلاس‌های درس تحویلی سیستان و بلوچستان چهار و نیم برابر میانگین کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان از کسب رتبه نخست این استان در کلاس تحویلی بین استان‌های کشور خبر داد.

میثم لک زایی در گفت و گو با ایسنا، افزود: بر اساس اعلام و گزارش منتشر شده در سامانه رصد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، کلاس های درس تحویلی سیستان و بلوچستان در سال گذشته بیش از چهار و نیم برابر میانگین کلاس های تحویلی بین استان های کشور بوده و معادل با کلاس های تحویلی ۱۳ استان کشور است.

وی ادامه داد: همچنین یک‌هزار و ۷۳۰ کلاس درس سال گذشته در سیستان و بلوچستان با توجه ویژه دولت سیزدهم و حضور پررنگ و مثمر ثمر خیران حقیقی و حقوقی به بهره برداری رسیده که موجب شد بیش از ۵۲ هزار نفر دانش آموز مستعد این استان از نعمت فضا و تجهیزات استاندارد بهره مند شدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: دولت در زمینه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان عزم خود را جزم کرده که مشکل فضاهای آموزشی استان را حل کند و حوزه نوسازی در این زمینه موفق شده یک عقب ماندگی چندین ساله را در استان جبران کند.

وی بیان کرد: با نگاه ویژه دولت سیزدهم، اعتبارات حوزه نوسازی این استان در یک‌ساله گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته که البته مشارکت و همراهی خیران هم بسیار چشمگیر بوده است.

لک زایی با تأکید بر اینکه بالاترین رقم اعتباری در حوزه فضاهای آموزشی به سیستان و بلوچستان اختصاص‌یافته است، افزود: در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۶۸ کلاس درس با اعتبار یک هزار و ۶۰۸ میلیارد ریال ساخته شده که این تعداد در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به ۸۰۱ کلاس با اعتبار سه هزار و ۵۰۶ میلیارد ریال افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: امسال نیز موفق شده‌ایم بیش از ۱۰۰ کلاس درس استاندارد را در هفته دولت افتتاح و در اختیار دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان قرار دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: در تلاشیم در سالجاری یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس در این استان آماده بهره‌برداری شود.

وی افزود: با توجه‌ به رشد چشمگیر جمعیت دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان در مقایسه با دیگر استان‌ها می‌توان گفت کار در حوزه ساخت‌ و ساز و تأمین نیاز کلاس درس در این استان سخت و دشوار است؛ اما با حمایت دولت و همکاری چشمگیر خیران در تلاشیم هیچ کودکی در استان به‌خاطر کمبود مدرسه از تحصیل باز نماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha