• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402091812347
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره محیط زیست اردستان:

شکار غیرقانونی مناطق حفاظت شده اردستان را تهدید می‌کند

شکار غیرقانونی مناطق حفاظت شده اردستان را تهدید می‌کند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان گفت: فرهنگ ناصواب و شکار غیرقانونی، مناطق حفاظت شده اردستان را به شدت تهدید می‌کند که ضروری است دستگاه قضایی برای جلوگیری از تکرار این‌گونه تخلفات حکم‌های بازدارنده صادر کند.

حسین شواخی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان ۳ نفر متخلف را که اقدام به شکار غیرمجاز یک رأس قوچ وحشی در زیستگاه‌های آزاد روستای اونج کرده بودند شناسایی کردند.

وی افزود: مأموران این اداره پس از شناسایی اقدام به تعقیب شکارچیان می‌کنند، ولی به دلیل سرعت غیرمجاز و خلاف جهت حرکت کردن شکارچیان در جاده و احتمال آسیب و خطر از ادامه تعقیب منصرف می‌شوند.

شواخی با بیان اینکه با تلاش و دنبال کردن مأموران محیط زیست، شکارچیان در حین متواری شدن، لاشه قوچ وحشی را رها کردند، اما مشخصات آنها مستندنگاری و ثبت شده است، گفت: پرونده قضایی علیه این سه شکارچی که سابقه پرونده دیگری به جرم شکار غیرمجاز در دادسرای اردستان دارند تشکیل و به دستگاه قضایی ارسال شد.

محیط بانان برای انجام وظیفه خود پشتوانه قانونی ندارند

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ ناصواب و شکار غیرقانونی، مناطق حفاظت شده شهرستان اردستان را به شدت تهدید می‌کند، بنابراین از دستگاه قضایی می‌خواهیم برای جلوگیری از تکرار این‌گونه تخلفات حکم‌های بازدارنده‌ای را بر علیه شکارچیان صادر کند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه وقتی یک محیط بان با یک متخلف روبرو می‌شود و می‌خواهد اعمال قانون کند، باید قوانین محکمی برای حمایت و دفاع از وی وجود داشته باشد، گفت: اکنون محیط‌بانان برای انجام وظیفه خود پشتوانه قانونی محکمی ندارند و گاهی جانشان را در این راه از دست می‌دهند.

شواخی خاطرنشان کرد: از همه شهروندان و دلسوزان تقاضا داریم برای حفظ محیط زیست شهرستان نسبت به اصلاح این خُرده فرهنگ اقدام و هویت شکارچیان غیرمجاز را شناسایی و به مراجع قانونی معرفی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha