• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402091913615
  • منبع : نمایندگی سمنان

کشت پاییزه گندم در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دامغان

کشت پاییزه گندم در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دامغان

ایسنا/سمنان مدیر جهاد کشاورزی دامغان از کشت گندم در نزدیک به ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزان این شهرستان خبر داد.

علی اصغر امامیون در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: جهاد کشاورزی در راستای افزایش تولید و خودکفایی در کالای استراتژیک گندم، از کشت این غلات در مزارع شهرستان حمایت می‌کند.

وی با اشاره به کشت پاییزه غلات در این شهرستان، ادامه داد: با توجه به خرید تضمینی دولت و افزایش قیمت گندم، کشاورزان استقبال خوبی از کشت این محصول دارند.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان بیان کرد: در این سال زراعی و در راستای سیاست‌های تولید محصولات اساسی و راهبردی، کشت پاییزه غلات در شهرستان دامغان از اوایل مهرماه در مناطق مختلف آغاز شده است و این کار تا نیمه اول دی ماه ادامه دارد.

امامیون اظهار کرد: امسال بیش از یک‌هزار و ۴۷۰ هکتار گندم در مناطق مختلف شهرستان کشت شده است که حدود ۸۰ هکتار آن با سیستم میکرو (تیب) آبیاری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: عمده کشت گندم در شهرستان دامغان مربوط به مناطق حومه دامغان و بخش رودبار و ... است.

وی از توزیع بذرهای اصلاح‌شده در اختیار گندمکاران خبر داد و افزود: تاکنون ۱۰۵ تن انواع بذر گواهی‌شده سیوند و پیشگام بین بهره‌برداران گندمکار شهرستان توزیع شده است.

امامیون ادامه داد: در راستای سیاست‌های تولید محصولات راهبردی امسال علاوه بر کشت گندم، تاکنون ۷۵۰ هکتار جو نیز در اراضی شهرستان دامغان کشت شده است.

او از توزیع ۲۰ تن جو از رقم مرغوب گوهران بین کشاورزان شهرستان خبر داد و اظهار کرد: ۱۰ هکتار از اراضی مستعد در منطقه  امیرآباد به کشت جو از رقم مادری برای تامین بذر سال آینده کشاورزان اختصاص یافته است. همچنین با هدف تامین بخشی از بذر سال آینده گندمکاران ۱۰۰ هکتار از اراضی مناطق امیرآباد، حومه، فرات و دامنکوه به کشت بذر مادری گندم  اختصاص یافته است. 

وی از توزیع بیش از ۵۰۰ تن تامین نهاده‌های کشاورزی بین بهره‌برداران دامغانی خبر داد و بیان کرد: توزیع انواع کودهای شیمیایی، توزیع ۳۰ لیتر از سموم مورد نیاز برای ضدعفونی کردن بذور خود مصرفی گندم در منطقه رودبار، تامین ۷۰۰ هزار لیتر سوخت از دیگر خدمات جهاد کشاورزی در این سال زراعی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای انتقال دانش و تکنولوژی به زارعین و بهره‌برداران دامغانی خبر داد و گفت: تدوین و آموزش دستورالعمل‌های تغذیه غلات و کنترل آفات و بیماری‌ها، اجرای کشاورزی قراردادی و اعطای تسهیلات برای خرید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی به ارزش شش میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان، از دیگر خدمات جهاد کشاورزی در دامغان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۲۰:۵۰

سلام و درود بر کشاورزان و گندمکاران دامغانی و ایرانی دستتون درد نکنه و سفره تون پر برکت زحمت بسیار میکشید برای سبز شدن خوشه ای گندم .....خدا قوت