• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402091913913
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی شورای شهر

تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی شورای شهر

ایسنا/آذربایجان شرقی سیاست‌های راهبردی و پیشنهادات اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی این هفته شورای اسلامی شهر بررسی شد.

اعضای شورای اسلامی شهر در جلسه علنی این هفته به بررسی سیاست‌های راهبردی و پیشنهادات اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ و با حضور شهردار تبریز پرداختند. 

تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی شورای شهر

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این رابطه اظهار کرد: شورای اسلامی شهر تبریز در یک سال گذشته ۹۱ مورد سیاست‌گذاری و پیشنهاد در موضوعات کالبد شهری، خدمات شهری، محیط زیست، ایمنی، بحران، حمل و نقل، فرهنگی و اجتماعی ارائه داده است.

علی‌نوای باغبان، با اشاره به محتوای سیاست‌گذاری کلی شورای اسلامی شهر برای بودجه سال آینده، افزود: سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر برای تدوین بودجه سال آتی در آذرماه سال‌جاری به شهرداری ابلاغ می‌شود که تاکید آن بر افرایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های شهرداری است. 

وی با اشاره به ضرورت بهره‌برداری از سامانه شفافیت و الزام به پیوست‌نگاری فرهنگی اجتماعی پروژه‌ها، اعلام کرد: برنامه پنج ساله شهرداری در سال آخر است و شورا باید برای تمدید یک‌ساله آن تصمیم‌گیری کند.

وی، خزانه‌داری متمرکز را یکی از رهاوردهای ششمین دوره شورای اسلامی شهر خواند و اعلام کرد: خزانه‌داری متمرکز ابراز خوبی برای توزیع عادلانع بودجه است که نیاز به توجه و اولویت‌دهی شهرداری دارد. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر تدوین اطلس سرمایه‌گذاری و واکاوی مسائل سرمایه‌گذاری در شهر، بیان کرد: مدیریت اموال و املاک و تاکید بر مولدسازی املاک در شهرداری مورد تاکید شورا است. 

وی خاطرنشان کرد: بحث تفریح، سلامت، سواد رسانه‌ای و سیاست‌های جمعیتی به سیاست‌گذاری شورا برای تدوین بودجه سال آینده اضافه و با آخرین ویرایش به شهرداری ابلاغ می‌شود.

تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی شورای شهر

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص اذعان کرد: نیازمند افزایش پارکینگ‌های طبقاتی در سطح شهر هستیم و شورا و شهرداری نیازمند توجه‌ به سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری با محوریت تشویق است. 

تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی شورای شهر

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در رابطه با سیاست‌گذاری شورای شهر برای تدوین بودجه سال آتی، مطرح کرد: پیشنهاد می‌کنم برنامه پنج ساله شهرداری تبریز یک سال دیگر تمدید شود و شهرداری و کمیسیون‌ها ارزیابی خود از عمکلرد امسال را برای بهره‌مندی از تجارب در سال آینده ارائه کنند. 

روح‌الله رشیدی با بیان این‌که موضوع ترافیک باید برنامه مشخصی و کمی داشته باشد، اعلام کرد: ظرفیت کل پارکینگ‌های عمومی تبریز زیر ۲۰ هزار دستگاه و نیازمند افرایش و توسعه است. 

وی با اشاره به تبعات ساخت‌وساز غیرمجاز نیز یادآوری کرد: موضوع آب و برنامه مشخص برای کاهش مصرف آب و مدیریت بهینه این منبع سال آینده مورد توجه قرار گیرد. 

تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی شورای شهر

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این باره اظهار کرد: سال گذشته در فصل بودجه با همکاری شهرداری تعداد سالن‌های ورزشی در حال احداث‌ را افرایش دادیم. 

پرویز هادی افزود: بررسی‌های لازم برای احداث رینگ پیاده‌روی دوم ائل‌گلی برای درج در بودجه سال آینده را انجام داده شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در بحث آکادمی‌های ورزشی، شهرداری تبریز توجه ویژه‌ای به استعدادیابی داشته و تیم‌ها تشکیل شود.

تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی شورای شهر

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه بیان کرد: احداث بازارچه محلی در محل مناسب و با جدیت توسط شهرداری انجام گیرد.

احد صادقی عنوان کرد: در حوزه فضای سبز، شبکه آب خام، مدیریت آب‌های سطحی و احیای قنوات در سال آینده مورد توجه شهرداری قرار گیرد.

وی ضمن تشکر از شهرداری تبریز بابت ساماندهی حوزه پسماند شهری، اضافه کرد: تفکیک از مبدا پسماند شهری با نرم افزارها و به صورت هوشمند انجام می‌گیرد و مدیریت شیرابه‌ها در حال انجام است.

وی یادآوری کرد: در حوزه هوشمندسازی نیازمند نیروی‌های متخصص برای سازمان فناوری اطلاعات هستیم، چرا که شهرداری سامانه‌های متعددی در دست طراحی دارد و نیازمند توجه ویژه به این سازمان در بودجه سال آینده هستیم.

تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی شورای شهر

رئیس کمیسیون گردشگری، سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار نیز در این جلسه با اشاره به رتبه ۱۹ تبریز در افسردگی اعلام کرد: تبریز رنبه ۱۹ را در ابتلا به افسردگی دارد که نگران‌کننده است. 

حجت‌الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر اضافه کرد: باید شهربازی و اماکن برای شادسازی و ایجاد نشاط اجتماعی بین شهروندان احداث شود. 

وی خاطرنشان کرد: نهاد تفریح در جامعه ما پایین است و در حوزه سلامت شهروندی می‌توان اقداماتی مثمر ثمری انجام داد.

در نهایت اکثریت اعضای شورای اسلامی با این سیاستگذاری موافقت کرده و کمیسیون برنامه و بودجه موظف است تا آخر این هفته موارد تکمیلی را ارسال کند.

تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی شورای شهر

طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تبریز تدوین می‌شود 

اعضای شورای اسلامی شهر با لایحه یک‌فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر انجام مطالعات طرح جامعه حمل‌ونقل و ترافیک شهر تبریز با مشارکت دانشگاه تربیت مدرس تهران و بدون الزام به برگزاری مناقصه موافقت کردند.  

علی‌نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تبریز در این خصوص اظهار کرد: این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز طرح و ردیف آن به تصویب رسیده است.  

وی افزود: این طرح قبلا مشاور دیگری داشت که بدون علت رها شده و باید نسبت به انجام این طرح اقدام شود تا پروژه‌ها با احتساب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک طراحی و اجرا شوند.  

وی خاطرنشان کرد: این لایحه مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز را دارد.  

روح‌الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر نیز در ارتباط با این لایحه، مطرح کرد: طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهری باید سریعا انجام یافته و مبنای اقدامات شهری باشد.  

وی افزود: پیش‌نویس قراداد مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک قبل از امضا به شورا ارائه و مورد بررسی قرار گیرد.  

رئیس سازمان مدیریت و شبکه مهندسی شهرداری نیز در این رابطه اذعان کرد: مطالعات طرح جامع ترافیک بر عهده سازمان مهندسی و شبکه مدیریت حمل و نقل است.

محبوب عبدالله‌پور یادآوری کرد: اولین طرح جامع ترافیک تبریز در سال ۱۳۷۹ تدوین شده و بعد از آن در سال ۱۳۸۵ با چشم‌انداز ۱۵ ساله طرح جامعه حمل و نقل و ترافیک شهری تبریز تدوین شده است که مدت این طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ است.  

وی بیان کرد: موسسه عاشورا در سال ۱۳۹۸ اقدام به آغاز مطالعات ترافیکی کرده که این اقدام نیمه‌کاره مانده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری با دانشگاه تبریز نیز گفت: دانشگاه تبریز نه گروه و نه رشته تخصصی در این حوزه دارد.  

رئیس سازمان مدیریت و شبکه مهندسی شهرداری با اشاره به اعتبار تخصیص یافته برای انجام مطالعات طرح جامعه حمل‌ونقل و ترافیک شهری، اضافه کرد: برای ‌تدوین طرح مطالعات جامع ترافیک و حمل‌ونقلی تبریز مبلغ قرارداد ۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

لایحه یک‌فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر انجام مطالعات طرح جامعه حمل و نقل و ترافیک شهر تبریز با مشارکت دانشگاه تربیت مدرس تهران و بدون الزام به برگزاری مناقصه به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

بررسی و تصویب لوایح حمایتی شهرداری تبریز

اعضای شورای اسلامی شهر با لوایح شهرداری تبریز مبنی بر مساعدت در اعزام بسیجیان و زائر اولی‌های کمیته امداد به مشهد مقدس موافقت و به تصویب رساندند.

اعضای شورای اسلامی شهر در یکصد و شصت و سومین جلسه علنی خود لایحه یک‌فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر مشارکت شهرداری در خصوص اعزام بسیجیان ناحیه غدیر در قالب هفت کاروان به مشهد مقدس و به مبلغ سه میلیارد تومان را مورد بررسی قرار دادند.  

علی نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر در رابطه با این لایحه، بیان کرد: کل نواحی‌های بسیج شهری در این لایحه مدنظر بوده و مورد موافقت و تصویب کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفته است. 

تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی شورای شهر

از اعضای شورای اسلامی شهر ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری تبریز و مناطق دهگانه شهرداری در خصوص فضاسازی کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: از مناطق سه و چهار به جهت استفبال از شهدای گمنام قدردانی می‌کنم.  

حکیمه غفوری افزود: مجموعه شهرداری هم‌ بسیجیان فعالی دارد که در موضوع اعزام راهیان نور نیز بسیحیان شهرداری از یاد رفته بودند.  

وی خاطرنشان کرد: در این طرح بسیجیان مجموعه شهرداری تبریز نیز مدنظر باشد.

لایحه شهرداری تبریز مبنی بر مشارکت شهرداری در اعزام ۱۲هزار نفر از بسیجیان شهر به مشهد مقدس به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

هم‌چنین لایحه شهرداری تبریز مبنی بر مشارکت مجموعه شهرداری در اعزام ۵۰۰۰ نفر از مددجویان زیارت اولی سالمند بالای ۶۰ سال در قالب کاروان طرح شوق زیارت ثامن الحجج در قالب تامین اتوبوس به مبلغ دو میلیارد تومان نیز به تصویب اعضا رسید.  

در نهایت لایحه شهرداری مبنی بر مساعدت مالی تخلفات و عوارض جرایم به خانم زرنشان تیغ‌زن‌ سفید همسر شهید سید عمران حسینی با اصلاحیه کمیسیون بودجه و با تایید شهردار تبریز به تصویب شورا رسید.  

تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی شورای شهر

رونمایی از دو کتاب جدید مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز

همزمان با هفته پژوهش و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز، دو کتاب جدید «چالش‌های بقا» و «تاب‌آوری کاربری‌های ویژه کلانشهر تبریز در برابر مخاطره زمین‌لرزه» به عنوان جدیدترین کتب منتشره توسط انتشارات مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر رونمایی شد. 

صبح امروز و در جریان یکصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز، جدیدترین کتب منتشره مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تحت عنوان «چالش‌های بقا» و «تاب‌آوری کاربری‌های ویژه کلانشهر تبریز در برابر مخاطره زمین‌لرزه» رونمایی شد.

روح‌الله رشیدی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر در این رابطه اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز پس از تهران، نخستین مرکز در شوراهای اسلامی کشور است که انتشارات داشته و اقدامات پژوهشی انجام می‌دهد. 

معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز نیز در جلسه امروز شورای اسلامی شهر با ارائه گزارش عملکرد پژوهشی این مرکز، اعلام کرد: در دو سال گذشته ۱۸۲ پیشنهاد پژوهشی به مرکز رسیده است که ۵۷ مورد آن منجر به عفد قرارداد شده است. 

احد ابراهیم‌پور افزود: ۳۵ قراداد پژوهشی اتمام یافته و هفت پژوهش در حال نظارت و ۱۵ مورد پژوهش نیز در حال اجرا است.

وی با اشاره به همکاری ۱۶۵ پژوهشگر و ۴۰ نفر استاد ناظر پژوهشی با مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز در سال گذشته، اعلام کرد: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر براساس ماموریت‌های اصلی شهرداری پژوهش‌های زیادی انجام می‌دهد که به تفکیک حوزه‌های مختلف شهری می‌توان از کالبد و شهرسازی ۳۱ مورد، محیط زیست ۱۷ مورد، حمل و نقل ترافیک چهار مورد و خدمات مدیریتی نام برد.

وی اضافه کرد: ۱۲۳ مورد نشست‌های تخصصی با همکاری مراکز پژوهشی شهر و با حضور بیش از هزار نفر ساعت کار انجام گرفته است.

معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به شرکت ۳۱ رسانه و ۳۳ نشریه علمی در دومین جشنواره رسانه تبریز ما، خاطرنشان کرد: سه کتاب شامل حاشیه نشینی، چالش بقا، تاب آوری کاربری ویژه در یک سال‌اخیر چاپ شده است و ده‌ها کتاب دیگر برای انتشار در حال بررسی است‌. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی افزود: پنج مورد تفاهم نامه پژوهشی منعقد شده است که از آن جمله می‌توان به آغاز تجهیزات کتابخانه‌های تخصصی و تفاهم‌نامه همکاری با مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی تهران اشاره کرد.

تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی شورای شهر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha