• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402092014112
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه: 

بدنبال حذف هیچ هنرمندی نیستیم/ باید هنر را میان مردم ببریم

بدنبال حذف هیچ هنرمندی نیستیم/ باید هنر را میان مردم ببریم

ایسنا/کرمانشاه سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه به دنبال حذف هیچ هنرمندی نیستیم، گفت: از هنر و هنرمندی که معاند نباشد، حمایت می کنیم. 

پوریا جلالی در جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه سیاست ما در دوره جدید این است که تا حد ممکن رخدادهای فرهنگی هنری را به صورت خیابانی برگزار کنیم، افزود: البته این به معنای غفلت از نگارخانه‌ها و پلاتوها نیست، بلکه ضمن انجام فعالیت های فرهنگی هنری تخصصی، قصد داریم تا هنر را به میان مردم ببریم.

 وی تصریح کرد: با همین هدف قصد داریم به منظور افزایش امید و نشاط در جامعه، نمایشگاه های هنری و برنامه های متنوع فرهنگی را با رعایت ملزومات، زیر برف و باران برگزار کنیم که جلوه‌ای ویژه در شهر خواهد داشت.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه ما در جمهوری اسلامی زندگی می کنیم و باید سیاست گذاری های فرهنگی ما متناسب با چارچوب ارزشی های نظام تعریف شود، اظهار کرد: با مفاهیم پوچی همچون هنر برای هنر مشکل داریم و به جای آن به دنبال هنر فاخر، هنر دینی و هنر متعهد هستیم.

جلالی تصریح کرد: از هنری که عنادی با نظام نداشته باشد، براساس وظیفه ذاتی و سازمانی خود حمایت می کنیم، اما بی پرده می گوییم که اولویت ما هنر متعالی است. همانطور که قبلاً نیز گفته‌ام هنر متعالی صرفا هنر دینی نیست بلکه آن هنری است که رذیله‌های اخلاقی در جامعه را نشانه گرفته و به دنبال اصلاح گری است.

 سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت تکریم هنرمندان استان گفت: به دنبال حذف هیچ هنرمندی نیستیم و از همه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: به دنبال توزیع عادلانه امکانات فرهنگی هنری هستیم و توجه به شهرستانها را در دستور کار خود قرار داده ایم و قول هایی نیز از حیث اعتباری گرفته ایم که امید داریم با جذب اعتبارات و پیگیری رؤسای شهرستانی در جذب منابع شهرستانی، اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر شهرستانها رخ دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلالی گفت: وظیفه ما این است که با هنرمندان وقت بگذرانیم و پای درد و دل هایشان بنشینیم، لذا در هیچ شهرستانی نباید هنرمند قهر کرده ای داشته باشیم و ضروری است که تکریم این عزیزان را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha