• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402092014780
  • منبع : نمایندگی گیلان

استاندار گیلان در روسیه:

توسعه اقتصاد دریامحور موجب افزایش تعاملات اقتصادی ایران و روسیه است

توسعه اقتصاد دریامحور موجب افزایش تعاملات اقتصادی ایران و روسیه است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان به افزایش ظرفیت‌ها در حوزه حمل و نقل دریایی و اهمیت توجه به آن به عنوان عنصری مهم در توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: توسعه اقتصاد دریا محور موجب افزایش تعاملات اقتصادی ایران و روسیه است.

اسدالله عباسی ظهر امروز، ۲۰ آذرماه در دیدار با معاون وزیر راه روسیه، اظهار کرد: دو دولت روسیه و ایران تمایل و تعامل سازنده‌ای برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با یکدیگر دارند.

وی با بیان اینکه در استان‌ها اختیارات استانداران در حد وزرا است، افزود: مسئله حمل و نقل ریلی مهمترین بخش در این حوزه است.

استاندار گیلان به افزایش ظرفیت‌ها در حوزه حمل و نقل دریایی و اهمیت توجه به آن به عنوان عنصری مهم در توسعه اقتصادی اشاره و تصریح کرد: بنادر دریایی روسیه برای حمل و نقل دریایی چندان فعال نیستند که با فعال سازی بنادر می‌توانیم اقدامات موثری در روابط تجاری داشته باشیم.

عباسی ادامه داد: در بندر آستراخان مشکل مرزی وجود داشته و امکان بارگیری کشتی‌ها فراهم نیست.

وی با اشاره به برخی مشکلات حمل و نقل زمینی افزود: بسترهای تجاری در مرز بندری آستارا فراهم است و مشکلات و گره‌های نوبت دهی در گمرک نیز تا حدودی برطرف شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه واسطه‌ها در امورات گمرکی حذف شده است، گفت: با هر گونه واسطه گری و حق العملی در امورات گمرک بندر مرزی آستارا برخورد جدی می‌شود.

عباسی با تاکید بر لزوم حل مسئله نوبت دهی در گمرک آستارا اضافه کرد: نوبت دهی در گمرک آستارا به صورت هوشمند و الکترونیکی شده است.

وی با تاکید بر اولویت بندی ترخیص کالاها در گمرک افزود: کالاهای فاسدشدنی و مواد غذایی اولویت ترخیص دارد.

استاندار گیلان با اشاره به تخصیص سوخت یارانه‌ای به کامیون داران بیان کرد: برای جلوگیری از قاچاق سوخت محدودیت‌ها در سوخت گیری ایجاد می‌شود که می‌توان شیوه‌ها را تغییر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha