• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1402092115321
  • خبرنگار : 71573

بیانیه‌ای در محکومیت تخریب آرشیو ملی غزه

بیانیه‌ای در محکومیت تخریب آرشیو ملی غزه

سازمان اسناد و کتابخانه ملّی با صدور بیانیه‌ای اقدام «رژیم صهیونیستی» مبنی بر تخریب آرشیو ملّی غزه و کتابخانه اصلی در نوار غزه را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی هر روز گسترده‌تر شده و مردم جهان شاهد ابعاد تازه‌ای از آن هستند. در جدیدترین اقدام، رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی آرشیو ملی غزه و کتابخانه اصلی در نوار غزه را که حاوی هزاران سند تاریخی و کتاب‌های قدیمی با قدمت بیش از ۱۵۰ سال بوده است مورد تهاجم نظامی قرار داده و نابود کرده است.
 رژیم صهیونیستی بار دیگر چهره کریه و ضدفرهنگی خود را با این اقدام آشکار ساخته است. هدف رژیم جعلی، بی‌ریشه و اشغالگر قدس از نابودی آرشیو مرکزی و کتابخانه شهر غزه که حاوی هزاران مجموعه نوشتاری و شنیداری و ارزشمند تاریخی برای جامعه است، تهاجم به فرهنگ و میراث تاریخی مردم فلسطین و سپس دیگر سرزمین‌های اسلامی است. این گنجینه ارزشمند و بی‌بدیل بخشی جدایی‌ناپذیر از تاریخ و فرهنگ مردم فلسطین است. متأسفانه با آسیب‌دیدن این مرکز بسیاری از اسناد و یادگارهای تاریخی و نیز طرح‌هایی که برای احیای بناهای باستانی و باارزش تاریخی در نظر گرفته شده بود، ازمیان‌رفته است. متذکر می‌گردد: دامنه اقدامات غیرانسانی و ضد فرهنگی رژیم اشغالگر قدس گسترده است و هدف اصلی این رژیم از چنین اقداماتی حذف تاریخ فلسطین و کلیه سرمایه‌های فرهنگی اسلامی از حافظه مردم این کشور و مردم جهان است.
 این اقدام بار دیگر چهره سفاک و جنایت‌کار و غیرانسانی و ضد فرهنگی رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان داد. مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران، این اقدام وحشیانه، ضدانسانی و نیز ضدفرهنگی و علمی را محکوم نموده و تأکید می‌کند در صورت عدم برخورد با چنین اقداماتی، به‌زودی این رژیم به بهانه‌های مختلف میراث‌فرهنگی همه جوامع بشری را به صورتی وحشیانه‌تر و گسترده‌تر، هدف عملیات جنایت‌کارانه و خصمانه خود قرار خواهد داد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha