• پنجشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / ۰۱:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402092316761
  • خبرنگار : 50444

رونمایی از سند چشم‌انداز توسعه بیمه در خراسان شمالی

رونمایی از سند چشم‌انداز توسعه بیمه در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی سند چشم‌انداز توسعه بیمه در خراسان شمالی رونمایی شد.

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های خراسان شمالی در آیین رونمایی از سند چشم انداز صنعت بیمه استان، اظهار کرد: بیمه به‌عنوان یکی از ابزارهای کارآمد مدیریت ریسک، تامین امنیت و آرامش خاطر جامعه از یکسو سبب گسترش رفاه اجتماعی شده و از سوی دیگر باعث رشد سرمایه‌گذاری و به‌تبع آن رونق اقتصاد می‌شود.

حاتمی بیان کرد: پیشرفت بیمه با توسعه اقتصادی توأم بوده و با ترمیم وضع اقتصادی یک کشور، افزایش مبادلات، ترقی سطح زندگی و توسعه سرمایه‌گذاری موجب پیشرفت و نیز با بهبود وضع معیشت افراد، به حفظ ثروت ملی و تشکیل پس‌اندازهای بزرگ، کمک می‌کند.

وی افزود: در این راستا، تدوین سند توسعه بیمه اهمیت بالایی دارد که به همین دلیل نخستین سند چشم‌انداز توسعه صنعت بیمه کشور در استان با همکاری بخش‌های مختلف تدوین و رونمایی شد.

دادستان مرکز خراسان شمالی نیز در این آیین اظهار کرد: در قرن حاضر، فعالیت‌های اقتصادی به گونه‌ای شکل گرفته‌اند که تداوم آن‌ها بدون پشتوانه بیمه‌ای، به دشواری تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد.

سید جواد ایلالی گفت: طی هشت ماهه امسال، حدود چهار هزار و ۵۰۰ پرونده با عناوین مجرمانه مختلف وارد دادسراهای استان شده است.

وی افزود: ۱۳ درصد از این پرونده‌ها مربوط به سرقت است و جرم نخست استان به حساب می‌آید.

وی تاکید کرد: وجود بیمه به‌ویژه در جرائم مربوط به سرقت، سبب جبران خسارت مالباختگان می‌شود و از این حیث، آرامش در جامعه را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: دفاتر بیمه فعال در خراسان شمالی نیز باید به صورت فعالانه، جبران خسارات را انجام دهند و در صورتی که از این کار به دلایل مختلف خودداری کنند قطعا پلمب خواهند شد.

به گفته ایلالی، بیمه‌ها زمانی که نامه‌ای از مراجع قضایی و پزشکی قانونی صادر می‌شود، موظف به انجام آن هستند و نباید بیمه‌گر را درگیر امور اداری غیرضرور کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha