• پنجشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402092316981
  • خبرنگار : 50405

استاندار خبر داد

کارگروه‌های تخصصی اتباع خارجی در خراسان رضوی تشکیل می‌شود

کارگروه‌های تخصصی اتباع خارجی در خراسان رضوی تشکیل می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی اتباع خارجی در این استان برای ساماندهی بهتر شرایط خبر داد.

یعقوب‌علی نظری شامگاه روز گذشته (۲۲ آذر ماه) در نشست قرارگاه ساماندهی اتباع خارجی در مشهد، اظهار کرد: تشکیل کارگروه‌هایی مانند اشتغال، دانشگاهیان، خدمات و سایر کارگروه‌های مورد نیاز اتباع که بتواند حدود فعالیت موثر و تعامل اتباع مجاز با هموطنان را معین کند، وضعیت حضور اتباع را به تعریف و ثبات مناسبی خواهد رساند.

وی بر مهارت‌آموزی، آموزش و سایر ابعاد ارتقای توانایی‌های اتباع خارجی تاکید کرد و گفت: در این کارگروه‌ها مشخص خواهد شد که اتباع عادی یا سرمایه‌گذاران در چه جاهایی می‌توانند وارد شوند و به چه حوزه‌هایی نباید ورود پیدا کنند. نظارت بر اتباع باید به شکلی ادامه یابد که اتباع مجاز و قانونی مورد احترام قرار گیرند و اتباع غیرمجاز شناسایی و برگردانده شوند.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم برخورد با اشرار، سارقان و کسانی که مرتکب جرم می‌شوند، تاکید و بیان کرد: باید پیگیری‌های نظارتی با همان شدت و قدرت چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی تداوم یابد تا مردم به‌ویژه در حاشیه شهر، نگران حضور اتباع مجرم و متخلف نباشند.

وی عملکرد دستگاه‌های استانی را در زمینه هماهنگی اجرایی و قانونی خوب ارزیابی کرد و گفت: این آمادگی‌ها و هماهنگی‌ها باید چه به لحاظ امنیتی و چه به لحاظ اجتماعی همچنان پابرجا بماند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، او مردم و اطلاعات مردمی را بهترین پشتوانه عملکرد قاطع و به‌موقع دستگاه‌های مرتبط دانست و افزود: مردم، پایگاه‌های بسیج، مساجد و گروه‌های مردمی به‌ویژه در مشهد که سطح اصلی اجرای طرح‌های اتباع خارجی است، می‌تواند موثرترین یاری‌دهنده برای ساماندهی اتباع باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha