• شنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402092517712
  • خبرنگار : 50046

مدیر عامل شرکت گاز استان خبر داد

افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی خراسان شمالی طی هفته گذشته/ مردم صرفه جویی کنند

افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی خراسان شمالی طی هفته گذشته/
مردم صرفه جویی کنند

ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی از افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز در این استان طی هفته گذشته خبر داد.

هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان مصرف گاز در بخش خانگی استان در ۱۷ آذر ماه چهار میلیون و ۷۱۵ هزار متر مکعب بوده که این میزان در ۲۴ آذر ماه به پنج میلیون و ۹۲۲ هزار متر مکعب رسیده است.

وی گفت: از سوی دیگر میزان مصرف گاز در بخش خانگی در ۲۳ آذر ماه پنج میلیون و ۶۸۶ هزار متر مکعب بوده که این مقدار در روز بعد به پنج میلیون و ۹۲۳ هزار متر مکعب رسیده است.

هاشمی افزود: این مقدار افزایش مصرف گاز با وجود اینکه دمای هوا کاهش آنچنانی نداشته منطقی نیست و باید مردم صرفه جویی کنند.

وی تاکید کرد: خراسان شمالی در انتهای خط لوله گاز قرار دارد و گاز استان از میادین جنوبی تامین می‌شود بنابراین مردم باید صرفه‌جویی گاز را جدی بگیرند.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به اینکه افزایش زیاد مصرف، موجب افت فشار گاز در استان می شود، ادامه داد: فشار گاز در ۱۷ آذر ماه ۹۰۰ پوند اینچ گاز بوده این در حالی است که در ۲۴ آذر ماه به ۶۱۷ پوند اینچ رسیده است و مردم باید صرفه جویی را جدی بگیرند چراکه با افزایش مصرف بیشتر با مشکل قطع گاز مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: سال گذشته خراسان شمالی تنها استان شمال شرق و شرق کشور بود که گاز آن قطع نشد؛ اما اگر افت فشار گاز به همین شکل ادامه یابد، با مشکل مواجه خواهیم شد.

هاشمی با اشاره به مصرف گاز صنایع گفت: به مجتمع پتروشیمی خراسان اعلام شده تا میزان مصرف گاز خود را محدود کند که هنوز این اتفاق رخ نداده و در صورت عدم همکاری به ناچار مجبور به ورود این قضیه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مصرف مجتمع پتروشیمی خراسان بیشتر از افزایش مصرف مردم استان است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی تعداد مشترکان بخش خانگی گاز استان را ۳۴۰ هزار مشترک اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha