• سه‌شنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402092819855
  • خبرنگار : 50034

استاندار همدان تأکید کرد

شکل‌گیری فروشگاه‌های زنجیره‌ای از مزرعه تا خانه/هزینه مازاد را نباید مصرف‌کننده بپردازد

شکل‌گیری فروشگاه‌های زنجیره‌ای از مزرعه تا خانه/هزینه مازاد را نباید مصرف‌کننده بپردازد

ایسنا/همدان استاندار همدان با تأکید بر گشت‌های بازرسی در سطح بازار، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای از مزرعه تا خانه شکل بگیرد تا واسطه کمتر شود و اجناس با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد سه‌شنبه ۲۸ آذر در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، اظهارکرد: قیمت‌های بازار باید کاملاً کنترل‌ شده باشد و اگر قیمت تمام‌ شده تولید بالا باشد، باید با هماهنگی سازمان جهادکشاورزی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نباید خودسرانه قیمت‌گذاری و یا افزایش قیمت صورت گیرد، تصریح کرد: فرمول‌ها و ضرایبی را عنوان می‌کنند که قیمت بالای محصول خود را توجیه کنند این در حالیست که هزینه مازاد را نباید مصرف‌کننده بپردازد.

استاندار همدان با بیان اینکه قرار شده تعزیرات گشت‌های مشترک در بازار داشته باشد، یادآور شد: عرضه میوه در نقاط مختلف شهر را خواهیم داشت و برای ایام پایانی سال هم پیش‌بینی‌های لازم برای عرضه مستقیم کالا انجام شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه باید به سمت افزایش راندمان تولید در حوزه کشاورزی به ویژه کشت‌های گلخانه‌ای در هر ۱۲ ماه سال برویم، تأکید کرد: در حوزه تولید به ویژه در کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری باید بهره‌وری را به عنوان اصل مهم، نقشه‌راه قرار دهیم.

وی با اشاره به تحقق ۹۰ درصدی اشتغال در ۹ ماهه امسال، اظهارکرد: در موضوع اشتغال آنچه از ۲۰ هزار و ۷۰۶ نفر اشتغال استان در ۹ ماهه امسال محقق شده، باید توسط دستگاه‌های نظارتی رصد شود چرا که بالا رفتن آمار برای ما اهمیت ندارد بلکه ایجاد اشتغال واقعی مهم است.

استاندار همدان با بیان اینکه در سال گذشته تحقق اشتغال استان ۸۴ درصد بوده که امسال امیدواریم صد در صد محقق شود، خاطرنشان کرد: در موضوع مشاغل خانگی تسهیلات ۱۶۱ میلیارد تومانی عدد خیلی بالایی نیست که به نظر بنده باید افزایش پیدا کند و سرعت جذب بالا برود بنابراین بانک‌ها همراهی کافی را داشته باشند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی جذب شده که عدد قابل قبولی نیست، اظهار کرد: علت عقب ماندگی و عدم اجرای تسهیلات جزو ۳ و ۴ تبصره ۱۸ توسط بانک‌ها نیز بررسی شود و دستگاه‌های حمایتی هم پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از ۱۶۸۱ میلیارد تومانی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ مانده است، افزود: حدود پنج درصد تحقق اصلاً قابل قبول نیست و دستگاه‌های احصاء شده در این حوزه باید به سرعت تعیین تکلیف کنند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه باید به سمت دانش‌بنیان کردن طرح‌ها برویم، تصریح کرد: باید از مراکز دانشگاهی بهره بیشتری ببریم، حداقل حضور رئیس گروه اقتصادی دانشگاه بوعلی‌سینا و بنیاد نخبگان استان در این جلسات برای اینکه بتوانیم ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه را داشته باشیم، ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha