• چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402092921031
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

برای روان‌سازی ترافیک در تبریز از همه امکانات استفاده شود/تمدید زمان مزایده معادن استان

برای روان‌سازی ترافیک در تبریز از همه امکانات استفاده شود/تمدید زمان مزایده معادن استان

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم مدیریت اصولی مشکلات حمل‌ونقل و ترافیک تبریز خواستار استفاده از تمام امکانات برای روان‌سازی ترافیک شد.

جبار علی ذاکری روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک آذربایجان شرقی با اشاره به برخی ناهماهنگی در سرویس مدارس، گفت: باید الزامات روان‌سازی ترافیک در شهر توسط آموزش و پرورش رعایت شود و شهرداری نیز بر سرویس مدارس نظارت کند.

وی با اشاره به نقش وسایل نقلیه سنگین در ایجاد ترافیک شهری، گفت: تردد این ماشین‌آلات در مسیر قدیم بستان‌آباد-میانه-سرچم ممنوع بوده و تردد از اتوبان تبریز-زنجان خواهد بود و فقط در زمان یخبندان و کولاک با فرمان پلیس این محدویدت برداشته خواهد شد.

وی در ادامه تعیین و طراحی مسیرهای جایگزین مختلف را از راهکارهای کاهش بار ترافیکی برای نقاط حساس و پرتردد شهر دانست و گفت: درصورتی‌که امکان استفاده از مسیر جایگزین برای مردم فراهم شود، مردم از آن مسیرها به‌خوبی استقبال می‌کنند.

ذاکری، راهکارهای کلی حل مشکل ترافیک را ایجاد محدودیت برای خودروهای شخصی، توسعه حمل‌ونقل، توسعه سرویس مدارس و ادارات، مدیریت هوشمند ترافیک شهری، افزایش اعمال قانون آموزش‌های شهروندی دانست.

وی، برخی مشکلات حمل‌ونقل و ترافیک در تبریز را ضعف در رعایت قانون و مقررات راهنمایی‌ و رانندگی، کمبود شدید دوربین‌های ترافیکی و عدم رعایت قوانین و مقررات توسط برخی شهروندان اعلام کرد.

در این جلسه گزارش وضعیت ترافیکی تبریز توسط شهرداری تبریز و فرماندهی پلیس راهور، طرح پیشنهادی نحوه ساماندهی ایستگاه‌های بار درون‌شهری، برنامه کاهش تصادفات شهر تبریز توسط شهرداری ارائه شد.

رفع مشکلات معدن از اهداف شورای معدن استان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم‌چنین در جلسه شورای معادن آذربایجان شرقی، گفت: با طرح مشکلات و موانعی که در حوزه معدن وجود دارد و انتقال تجربیات و ارائه راهکارهای مناسب باید مدیریت معادن استان را پیش ببریم.

وی افزود: برای پیشبرد مسائلی که در حوزه معدن وجود دارد، باید با مطالعه قبلی و حضور فعال در شورا بتوانیم گام‌های مثبتی در حوزه اکتشاف و مدیریت در دوره بهره بردای و پس از بهره برداری که شامل تمدید و مباحث زیست محیطی می‌شود، برداریم.

وی به هماهنگی خوب بین دستگاه‌های استانی اشاره کرد و گفت: در آذربایجان شرقی بین دستگاه‌های مختلف به ویژه دستگاه قضایی، مجریه و بخش‌های نظارتی، هماهنگی‌های خوبی وجود دارد که امیدواریم آثار این همدلی و همفکری در سفره شهروندان مشاهده شود.

ذاکری از تمدید زمان مزایده معادن استان به مدت یک هفته خبر داد که جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

در این جلسه که با حضور دستگاه‌های ذیربط برگزار شد، مسائل و مشکلات مربوط به معادن استان مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۲۰:۰۳

برای روان سازی تمامی ناوگان و سرویس مدارس و کارخانه جات نو سازی شوند . مسیولین و تمامی ادارت از سرویس استفاده کنند تا مردم هم وقتی ناوگان نو و مسئولین رو ببینند از خودروی شخصی کمتر استفاده میکنند . مترو باید در تمام خطوط پر جمعیت شهر باشد و اول از منطقه چهار و ده تبریز شروع شود . وقتی مسئولی خود با خودروی شخصی می‌ره اداره از مردم نباید انتظار داشت . خیابانها عریض شه و از ساخت ساز های غیر مجاز که عمدا شهرداری در شمال شهر مخصوصا منطقه های فقیر نشین ساخته میشه جلوگیری نمیکنه باید جلوگیری کنه . خیابانها عریض تر شود .

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۹ ۲۲:۲۵

با سلام یکی از عوامل ترافیک شهرورود کامیون ها در طول روز ماشین های پخش مواد غذایی ماشین های جمع آوری زباله شهر دار در اوج ترافیک بعضی از چراغ های تقاطع که زمان شوند خیلی کمه فرصت عبور از تقاطع رانمیدن مانند چهاراه باغ شمال تو اوج ترافیک ماشین های حمل گچ و سیمان در خیابان حاج جبار نایب قابل توجه عوامل سازمان ترافیک

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۰:۰۵

آقا مشکل این سه زمانه بودن چراغ راهنمایی خطیب رو حل کنین ایونو کی گذاشته اینجا نمیدونم

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۰:۲۷

علت اصلی وجود خودروهای تک سرنشین بدلیل ضعف شدید حمل و نقل عمومی بویژه اتوبوس های واحد که مجبور به استفاده از خودرو شخصی هستند است . بعد تاکسی ها و کم توجهی عوامل راهنمایی بوظایف خود ...

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۱:۲۹

نادیده گرفتن اصول ومعیار های شهرسازی باعث ترافیک شهر میشود .برای ازبین بردن ترافیک عدم رعایت قوانین راهنمایی کافی نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۳:۱۶

تمامی اینها زمانی اجرایی می‌شود که راهنمائی و رانندگی به وظایف خود عمل کند قشری خاص از جامعه در نبود مجریان قانون ترافیک باعث اختلال در ترافیک شهر شده اند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۳۰ ۱۵:۱۱

برای روان‌سازی ترافیک بهترین راه حل برگردید به از جاهایی که ول کردید آمدید!تبریز خالی از سکنه و روستاهایتان آباد می‌شود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۱۵:۴۶

بابا از بس اتومبیلهای فرسوده سایر جاها ریخته تبریز که باید اسمش بذارید گاراژ‌ مرندی نه تبریز با یه راهکار اصولی مانع از این کار بشید تبریز حالت کاسه مانند وفروچاله ای داره داریم خفه میشیم از الودگی تا نمردیم یه کاری بکنید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۱ ۰۹:۰۸

ادراه جات و بیمارستان ها باید مجبور بشن پارکینگ برای کارکنان و ارباب رجوع خود تهیه کنن تا از پارک دوبله و کنار خیابان کم شود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۲ ۲۲:۰۸

جای که برای رفت آمد وجود ندارد مگر با دوربین ویا جریمه حل میشود باید به تعداد ماشین که شماره گذاری میشود مسیر گشایی شود