• پنجشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402093021429
  • خبرنگار : 30147

آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت جنوب خراسان رضوی اعلام شد

آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت جنوب خراسان رضوی اعلام شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌ حیدریه آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت جنوب خراسان رضوی را تشریح کرد.

جواد بلندی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:تاکنون ۵۸ درصد جایگاه‌های بنزین منطقه جنوب خراسان رضوی متصل به سامانه هوشمند سوخت شده‌اند.

وی با توجه به اختلالی که ۲۷ آذرماه امسال حدود ساعت ۱۰ صبح در سامانه هوشمند سوخت اتفاق افتاد، بلافاصله تمامی عوامل پشتیبانی و عملیاتی منطقه تربت‌حیدریه در جهت رفع ایرادات و راه‌اندازی هر چه سریع‌تر جایگاه‌های سوخت بسیج شدند.

وی با بیان اینکه در این خصوص بیش از ۱۰ تیم پشتیبانی به جایگاه‌های بنزین ۱۰ شهرستان حوزه عملیاتی اعزام شدند، عنوان کرد: در مرحله اول مقرر شد سیستم سامانه هوشمند سوخت به صورت دستی فعال شود که این کار انجام شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه خاطرنشان کرد: بیشتر جایگاه‌های بنزین سطح منطقه در همان اوایل راه‌اندازی و سوخت‌گیری انجام شد، خوشبختانه برای شهروندان و مسافران مشکلی خاصی به وجود نیامد.

وی اذعان کرد: علاوه بر جایگاه‌های سطح شهر، جایگاه‌هایی که در مسیر جاده‌های مواصلاتی قرار داشتند با توجه به دستور وزیر پیگیری شد و به چرخه سوخت‌رسانی بازگشتند.

بلندی افزود: نیروها در حوزه‌های مختلف از همان ساعات اولیه در سطح منطقه و جایگاه‌ها حضور یافتند و به صورت فعال و شبانه‌روزی کارهای لازم را انجام دادند.

وی بیان کرد: مرحله اول راه‌اندازی جایگاه به صورت دستی و مرحله بعدی راه‌اندازی جایگاه‌ها و اتصال آنها به سامانه بود که نیروها همچنان پیگیر امور هستند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه اظهار کرد: همچنان نیروها در جایگاه‌های بنزین مستقر و برای ارتباط آنلاین و برقرار شدن ارتباط جایگاه‌ها با مرکز تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر مشکلاتی هم باشد موارد به تهران انتقال داده می‌شود، امیدوار هستیم مشکلات جایگاه‌ها به زودی رفع شود.

بلندی ادامه داد: منطقه تربت‌ حیدریه دارای ۶۵ باب جایگاه بنزین است که قبل از اختلال به عمل آمده ۳ جایگاه به دلیل انجام تعمیرات و استانداردسازی تعطیل بودند.

وی افزود: تاکنون از ۶۲ جایگاه دیگر ۳۷ جایگاه منطقه جنوب خراسان رضوی معادل ۵۸ درصد متصل به سامانه هوشمند سوخت شده‌اند.

در خراسان رضوی سه منطقه تربت‌حیدریه، مشهد مقدس و سبزوار به صورت مستقل زیر نظر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ‌ایران فعالیت دارند و منطقه تربت‌حیدریه متصل به خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی ‌ایران وظیفه سوخت‌رسانی به جنوب خراسان رضوی را برعهده دارد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تربت‌حیدریه یکی از مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که دارای چهار ناحیه مشتمل بر ۱۰ شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات، زاوه، خواف، رشتخوار، کاشمر، خلیل‌آباد، کوهسرخ، گناباد و بجستان است.

این شرکت سوخت‌رسانی به جنوب خراسان رضوی و نیز تأمین بخشی از نیاز مصرفی سوخت استان خراسان جنوبی را عهده‌دار است و انبار نفت این منطقه یکی از مبادی هشتگانه صادرات فرآورده‌های نفتی در کشور است.

منطقه تربت‌حیدریه دارای ۶۵ باب جایگاه عرضه سوخت مایع، ۲ فروشندگی سکودار و ۱۲ فروشندگی فرآورده‌های نفتی معمولی و همچنین ۳۳ باب جایگاه عرضه گاز طبیعی با ۱۴۳ نازل فعال و ناوگان حمل و نقل منطقه نیز، دارای ۳۱۴ نفتکش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha