• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402100200432
  • خبرنگار : 50024

ضرورت بهره‌گیری از فناوری هسته‌ای برای افزایش تولیدات کشاورزی

ضرورت بهره‌گیری از فناوری هسته‌ای برای افزایش تولیدات کشاورزی

ایسنا/البرز رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) بر ضرورت بهره گیری از فناوری هسته‌ای برای افزایش تولیدات کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سید مجتبی خیام نکویی روز شنبه دوم دی ماه در بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی از موسسه‌های تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی مستقر در کرج اظهار کرد: موسسه‌های زیرمجموعه سازمان تات با تولید انواع واکسن‌های دامی، انسانی و انواع بذور کشاورزی از خروج میلیاردها دلار سرمایه از کشور جلوگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: انواع تولیدات این مراکز و موسسات باعث صرفه جویی ارزی در کشور شده که در شرایط کنونی اقدامی بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش روز به روز جمعیت کشور و تاکید مقام معظم رهبری به ضرورت جوانی جمعیت ابراز کرد: در افق ۱۴۳۰ جمعیت ایران به ۱۳۰ میلیون نفر می‌رسد که برای تامین مواد غذایی آنها باید به فکر بود.

این مسئول با تاکید بر ضرورت بهره گیری از فناوری هسته‌ای برای افزایش تولیدات کشاورزی تصریح کرد: با توجه به ارتباط تنگاتنگ سازمان انرژی اتمی و وزارت جهاد کشاورزی این هدف به راحتی محقق می‌شود.

خیام نکویی ابراز کرد : امیدواریم با بهره گیری از فناوری هسته ای ۱۰ درصد بر میزان تولید محصولات کشاورزی در کشور بیفزاییم .

معاون وزیر کشاورزی افزود: سازمان (تات) بزرگترین مجموعه تحقیقاتی در سطح خاورمیانه در صیانت از تامین موادغذایی است و بیشترین ایستگاه‌های تحقیقاتی در کشور را دارد.

این مسئول با اشاره به بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم در تولید گندم به عنوان یکی از مهمترین کالاهای اساسی کشور توضیح داد: در سال اول فعالیت دولت سیزدهم سازمان تات با توزیع بذور مناسب بین کشاورزان توانست تولید گندم را شش میلیون تن افزایش دهد.

وی با بیان اینکه اکنون قابلیت تولید ۱۸ میلیون تن گندم در کشور وجود دارد، گفت: در صورت تحقق این مهم سالانه می توان ۴.۵ میلیون تن گندم صادر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha