• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402100200607
  • خبرنگار : 50214

ایستگاه پایانی مسابقات مرحله استانی مناظره دانشجویان در یزد

ایستگاه پایانی مسابقات مرحله استانی مناظره دانشجویان در یزد

ایسنا/یزد معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان یزد از برگزاری مرحله رده‌بندی و نهایی مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران خبر داد.

«احمد افروزیان» در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان یزد که با حضور ۳۳ تیم از ۹ دانشگاه استان از هشتم آذر شروع شده بود به ایستگاه پایانی رسید.

وی با بیان این که مسابقات ملی مناظره دانشجویان  هر ساله با شعار «مناظره؛ فرصتی برای یادگیری» به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: مسابقات رده بندی و نهایی و مراسم اختتامیه این دوره از رقابتها در استان یزد فردا یکشنبه سوم دی ماه در محل دانشگاه علم و هنر جهاددانشگاهی یزد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان خاطرنشان کرد: مسابقه رده‌بندی این دوره با رقابت تیم «پرواز» از دانشگاه یزد به عنوان تیم موافق و تیم «رئالیسم» از دانشگاه میبد به عنوان تیم‌ مخالف پیرامون موضوع «حمایت از محیط‌زیست، نیاز به بودجه و تشکیلات دارد نه فرهنگ سازی و رسانه» برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: رقابت نهایی این رقابتها نیز بین دو تیم «بینش» از دانشگاه آزاد اسلامی یزد و تیم «اوج» از دانشگاه یزد به‌ عنوان تیم‌های موافق و مخالف پیرامون موضوع «بالا رفتن سن ازدواج جوانان، ریشه فرهنگی و اجتماعی دارد نه اقتصادی» برگزار خواهد شد.

افروزیان با تاکید بر این که مسابقات مناظره دانشجویی با هدف رشد و تقویت فرهنگ گفت‌وگو، تحمل عقیده‌ی مخالف، تفکر خلاق و نقاد، تمرین برای معتدل و منطقی سخن گفتن و نیز تقویت روابط فردی برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم این رقابتها منجر به تقویت فرهنگ گفتمان و تفکر در بین دانشجویان، آموزش کار گروهی با تشکیل تیم‌های مناظره و آموزش برخی از مطالب و مسائل علمی به صورت جذاب و اثربخش شود.

این مسئول متذکر شد: تیم قهرمان این مرحله به مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، راه خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha