• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402100301627
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد

پیشرفت ۴۰ درصدی سامانه راداری هواشناسی گلستان

پیشرفت ۴۰ درصدی سامانه راداری هواشناسی گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه ایجاد ابنیه‌های جدید و بروزرسانی تجهیزات هواشناسی استان یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان هواشناسی در دولت سیزدهم است، افزود: عملیات احداث ابنیه سامانه راداری هواشناسی گلستان به عنوان پروژه شاخص استان در دست اقدام است.

امان‌الله کمالی ظهر امروز در گفت‌وگو با ایسنا به برخی اقدامات شاخص اداره کل هواشناسی استان گلستان طی دو سال اخیر پرداخت و اظهار کرد: پروژه رادار هواشناسی مهمترین پروژه سازمان هواشناسی در دولت سیزدهم برای استان گلستان است.

وی با بیان اینکه احداث ابنیه سامانه رادار هواشناسی گلستان پیشرفت ۴۰ درصدی دارد، ادامه داد: جانمایی مناسب جهت نصب رادار هواشناسی در شهرستان گنبدکاووس انجام شده و نیاز است هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی ساخت ابنیه و احداث برج نیز خاتمه یابد.

مدیرکل هواشناسی گلستان اضافه کرد: این پروژه هزار و ۱۴۰ متر مربع زیربنا دارد که یک دکل یا برج به ارتفاع ۳۰ متر در آن احداث می‌شود.

وی از احداث ایستگاه هواشناسی اقلیم‌شناسی خودکار در آق‌قلا، آزادشهر و دلند خبر داد و افزود: ۴‌ ایستگاه باران سنجی خودکار در خولیندره، شیرین آباد، شصت کلاً و ناهارخوران نیز احداث شده است.

کمالی با اشاره به اینکه سامانه جدید هواگو با ۶۰ خط پرسرعت E۱ استان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ایستگاه سیار هواشناسی گلستان برای اطلاع‌رسانی در زمان وقوع بحران از دیگر اقدامات است.

وی تحقق برنامه استانداردسازی اتاق سرور هواشناسی گلستان را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ژنراتور برق اداره کل هواشناسی گلستان نصب و راه‌اندازی و ۶ دستگاه موتور برق برای ایستگاه‌های هواشناسی سطح استان خریداری شد.

این مقام مسئول انجام عملیات عمرانی و بهسازی ایستگاه هواشناسی فرودگاهی و جو بالای گرگان را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: این اقدامات می‌تواند کیفیت دقت و سرعت پیش‌بینی‌های جوی را ارتقا بخشیده و در برنامه‌ریزی هم استانی‌ها برای اقدامات پیشگیرانه و دیگر تصمیمات تأثیرات مثبتی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، استان گلستان در ادوار مختلف و خصوصاً طی چند سال اخیر با بحران‌های مختلفی نظیر باران‌های سیل‌آسا، سیل، رانش زمین و آتش‌سوزی مواجه بوده و ارتقاء امکانات هواشناسی می‌تواند از میزان خسارات احتمالی به خانه‌ها، ابنیه راه‌ها و محیط زیست بکاهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha