• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402100301764
  • منبع : نمایندگی همدان

استاندار همدان:

روحانیون و حوزه علمیه توجه ویژه‌ای به مدرسه و دانشگاه داشته باشند

روحانیون و حوزه علمیه توجه ویژه‌ای به مدرسه و دانشگاه داشته باشند

ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: انتظار است روحانیون و حوزه علمیه توجه ویژه‌ای به مدرسه و دانشگاه داشته باشند تا بتوانیم نسل دینی و ایمانی را پرورش دهیم و در مقابل هجمه‌ها و حمله‌های مستکبران که به اعتقادات دینی و مذهبی ما می‌شود، مقابله کنیم. 

علیرضا قاسمی‌فرزاد یکشنبه، ۳ دی در اجلاس استانی نماز، با بیان اینکه آنچه که حائز اهمیت است در رأس تمام امور برای انسان بندگی و عبودیت در برابر خداوند است، اظهار کرد: نماز باید در صدر و رأس امور ما باشد.

وی با اشاره به اینکه به تجربه ثابت شده نمازگزاران کمتر دچار انحراف و کمتر دچار مسائل و انحراف‌های اجتماعی می‌شوند، تأکید کرد: بر ماست که از خانه تا خانواده و از مدرسه تا دانشگاه و مسجد این کار را به شکل ویژه و اساسی مورد توجه قرار دهیم‌.

قاسمی‌فرزاد مطرح کرد: انتظار است روحانیون و حوزه علمیه توجه ویژه‌ای به مدرسه و دانشگاه داشته باشند تا بتوانیم نسل دینی و ایمانی را پرورش دهیم و در مقابل هجمه‌ها و حمله‌های مستکبران که به اعتقادات دینی و مذهبی ما می‌شود، مقابله کنیم. 

وی در پایان تصریح کرد: اگر نظام اسلامی ما امروز توانسته محکم و استوار در مقابل استکبار بایستد به واسطه توسل به اسلام و قرآن و نماز است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان نیز با بیان اینکه آنچه فکر می‌کنیم در امور شخصی و اجتماعی جزو نکات ارزنده است، در نماز وجود دارد، اظهار کرد: اخلاق‌مداری، تربیت، ادب، فرهنگ، سیاست، اقتصاد، نظم‌شناسی، مسئولیت‌شناسی و حفظ بیت‌المال همه و همه در نماز موجود است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسنی‌حلم با بیان اینکه امسال اجلاس‌های نماز در سراسر کشور با پیام مقام معظم رهبری مبنی بر «نماز نسل نو، با تمرکز بر مدرسه و مسجد و دانشگاه» برگزار شد، خاطرنشان کرد: اگر این سه رکن به علاوه خانه تقویت شد، در جامعه شاهد حرکت افتخارآمیز در نسل نو خواهیم بود. اگر این چهار نکته با هم هماهنگ و همراه شدند، در جامعه تضادها و تعارض‌های تربیتی و فرهنگی را شاهد نخواهیم بود.

حسنی‌حلم مطرح کرد: تمام تمرکز مجموعه ستاد اقامه نماز استان با تدابیر خاص نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار و سایر مسئولان این است که بر روی نماز نسل نو به ویژه در مدارس حساب ویژه‌ای باز کنیم.

وی با اشاره به اینکه در تمام استان‌ها بیش از ۲۰۰ ائمه جماعت ادارات به مدارس به منظور ترویج نماز در مدارس و برای ارائه اطلاعات بیشتر به دانش‌آموزان با نماز جماعت و روحانیت و مفاهیم عالی اسلام اعزام شده‌اند، یادآور شد: اجلاس‌های نماز با قدرت و قوت شکل گرفت به طوریکه پنج اجلاس نماز در استان همدان برگزار شد و توانستیم در این عرصه از آموزش و پرورش هم کمک بگیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: برگزاری نمازجماعت به صورت مستمر با حضور حداکثری همکاران، مسابقات کتابخوانی و نشست‌های بصیرتی، نشست آموزش احکام، برگزاری مستمر جلسات شورای اقامه نماز، میزبانی نخستین جلسه فصلی دبیران شورای نماز استان، برگزاری مراسم تجلیل از نمازگزاران، عدم برگزاری جلسات در هنگام نماز و پیگیری برگزاری مسابقه نماز و احکام ویژه فرزندان همکاران در فضای مجازی از جمله برنامه‌های این اداره‌کل در راستای ترویج و توسعه نماز است.

مسعود ویژه افزود: محور دوم فعالیت‌های ارشاد در شش قسمت شامل همکاری با آموزش و پرورش، همکاری در ارسال فراخوان جشنواره «فرش تا فرش»، تجلیل از یکی از پرسنل اتوبوسرانی که در برنامه نمازجماعت اداره‌کل ارشاد شرکت می‌کرد، تولید محصولات متعدد فرهنگی و هنری در عرصه نماز، درنظر گرفتن حضور نماز در اکثر فراخوان‌های جشنواره‌های فرهنگی و هنری و بازنشر آثار رسیده به جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری نماز است.

وی چند پیشنهاد برای خروجی کمیسیون‌های تخصصی با عنوان «نماز نسل نو» ارائه داد: به علت تأثیر بالای آثار هنری در فرهنگ‌سازی و ترویج نماز در نسل جوان، حمایت مالی و تخصیصات لازم می‌تواند به این امر مهم کمک کند و هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در این موضوع بسیار مهم است که متأسفانه برخی مواقع جزیره‌ای عمل کردن در این موضوع دیده می‌شود.

ویژه ادامه داد: تقویت حوزه پرورشی در مدارس و استفاده از مربیان دغدغه‌مند و تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه، حضور پررنگ علما و روحانیون در مجامع مختلف به ویژه برنامه‌های دانش‌آموزی و ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای مردم و اقدامات مناسب در مقابله با ناهنجاری‌ها و رفع شبهات در فضای مجازی تأثیر بالایی دارد.

به گزارش ایسنا، در پایان مراسم از ۱۹ دستگاه به عنوان دستگاه نمونه در بحث اقامه و ترویج نماز تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۱۰:۱۱

سلام این متن را امروز صبح ۲ بار با عناوین مختلف به " روزنامه هگمتانه، بخش ارتباط با ما" ارسال کردم. خطاب به مقامات آموزش و پرورش استان همدان: همانطوری که مطلع هستید، در ۲۵ آبان ۰۲ نتیجه اولیه تکمیل ظرفیت دبیری و هنر آموزی از سوی سازمان سنجش کشور اعلام شد، و طبق مقررات این افراد از سوی سازمان سنجش برای بررسی مدارک به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها از جمله استان همدان معرفی شدند. از آنجا که این نتایج یک برابر ظرفیت اعلام شده بود، و اکثریت قریب به اتفاق این افراد حد نصاب قبولی گزینش و مصاحبه را کسب کرده بودند، اسامی آنان به ادارات آموزش و پرورش ارسال شده، ولی متاسفانه بعد از چند ماه هنوز تکلیف این عزیزان مشخص نشده است!؟ و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.! بر این اساس از شما مسولین ذیربط استانی به خصوص مدیر کل استان تقاضا داریم، نتایج نهایی این عزیزان را اعلام کرده، و تکلیف آنها را مشخص کنید. لطفا هرچه سریعتر نتایج تکمیل ظرفیت دبیری را اعلام کنید‌ تا افراد ذی نفع و خانواده های آنان از بلاتکلیفی دربیایند.‌ این روزها عمر بچه‌های ماست، که اینطور با اضطراب و بلاتکلیفی به هدر می رود.! واقعا متوجه فشاری که به شرکت‌کنندگان وارد می شود، نیستید؟نمی دانیم تا کی ما و فرزندان مان باید اضطراب اعلام نتیجه‌ی نهایی را داشته باشیم؟ به خدا روا نیست، این حجم از بلاتکلیفی. لطفا نتایج تکمیل ظرفیت را زودتراعلام کنید./

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۱۹:۵۷

حدود 3000 طلبه قبول شده شماها احتمالا سرکارید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۷ ۰۷:۳۶

دوست عزیز از همین اعلان بهشون بگید برن دنبال کار دیگه چون فقط این آزمون نمایشی ست و فقط هدف جذب طلاب هستش

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۴ ۱۰:۳۴

دخالت روحانیون در دانشگاه و مدارس کاملآ غلط و یک کار غیر علمی و کارشناسی است و در نتیجه منجر به تخریب نظام آموزشی و شکست خواهد شد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۰:۴۸

چرا؟ خخخخ سواد بالای علمی در عربی، قرآن، معارف، و تجربه منبری و کلاسداری در ایام تابستان از جمله ویژگیهای طلاب می باشد. اگر از این پتانسیل علمی و دینی طلاب به صورت بیهینه استفاده شود شاهد ارتقاء فرهنگ دینی در مدارس خواهد شد. اگر حسودان بگذارند.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۷ ۱۰:۲۰

باید علاوه بر جذب طلبها در مدارس باید دانشگاه هم اساتید از حوزه جذب کند تا دانشگاه اسلامی شده ومعنویت ودین در مدارس ودانشگاه گسترش یابد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۲۳:۳۵

دانشگاه فقط باید علمی باشه فلسفه دانشگاه همینه برای یه ایران قدرتمند باید دانشگاه قوی داشته باشیم نباید دانشگاه و مدرسه رو حوزه کرد