• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402100502991
  • خبرنگار : 50060

برگزاری دوره نصب و راه‌اندازی آسانسور در جهاددانشگاهی قزوین

برگزاری دوره نصب و راه‌اندازی آسانسور در جهاددانشگاهی قزوین

ایسنا/قزوین با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و نیاز به تجهیزات مدرن ازجمله آسانسور،‌ پیش‌بینی می‌شود که برخی مشاغل فنی و مهندسی در سال‌های آتی با رشد قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو شوند. بر اساس پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی نصب و راه‌اندازی آسانسور از این دسته مشاغل است که تا سال ۱۴۰۵ با رشد ۱۰ درصدی مواجه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، پیش ‌بینی می‌شود که استخدام نصاب‌ها و تعمیر کاران آسانسور از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵ به میزان ۱۰ درصد رشد کند که بیشتر از میانگین سایر مشاغل است. بازار کار نصب و راه‌اندازی آسانسور، ارتباط مستقیمی با ساخت و سازهای غیرمسکونی مانند ساختمان‌های اداری و فروشگاه‌هایی که دارای آسانسور و پله برقی هستند، دارد و انتظار می‌رود این نوع ساخت و ساز در طول دهه آینده افزایش یابد.

علاوه بر نصب و راه اندازی آسانسور در ساخت و سازهای جدید،‌ نیاز به نگهداری منظم، به روزرسانی و تعمیر تجهیزات قدیمی سبب شده تا نیاز به تکنسین‌های نصب و راه‌اندازی آسانسور افزایش پیدا کند. از همین روی دستمزد بالای نصابان و تعمیرکاران آسانسور متقاضیان زیادی را به خود جذب خواهد کرد و جویندگان کار ممکن است با رقابت شدیدی مواجه شوند.

باتوجه به بازارکار خوب این شغل، معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی قزوین اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی نصب و راه‌اندازی آسانسور کرده است. افرادی که به دنبال یک شغل فنی و مهارت محور هستند،‌ می‌توانند با تضمین یک آینده شغلی مطمئن،‌ این دوره کاربردی را آموزش دیده و یک فرصت شغلی مناسبی برای خود کسب کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد قزوین، فرصت‌های شغلی بسیاری برای نصابان آسانسور وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به کارخانه‌های تولید آسانسور، کارگاه‌های ساخت و ساز و شرکت‌های ساختمانی مختلف اشاره کرد.

در دوره آموزشی نصب و راه‌اندازی آسانسور،‌ مباحثی چون مکانیک آسانسور، معرفی انواع موتور آسانسور، شناسایی کلیه اجزای داخل موتورخانه و متعلقات موتور، آموزش نصب ریل آسانسور، معرفی انواع سیم بکسل آسانسور، معرفی سیم ترمز ایمنی آسانسور و انواع آن،‌ درب‌ها و نحوه عملکرد و اجرای آن،‌ معرفی اجزای داخلی چاه آسانسور، ترافیک و انواع اجرای آسانسور، تشریح نکات مربوط به اجرای آسانسور برای اخذ استاندارد، آموزش سیم‌کشی و ارتباطات قطعات برقی آسانسور، نحوه اجرای لیمیت سوئیچ‌های آسانسور، آموزش پارامترهای نرم‌افزاری تابلو آسانسور،‌ آموزش رفع عیب‌ خطاهای تابلوی آسانسور و آموزش کامل اخذ استاندارد آموزش داده می‌شود.

علاقه‌مندان به دوره نصب و راه‌اندازی آسانسور، می‌توانند با گذراندن یک دوره ۱۵۰ ساعته به صورت تئوری و عملی؛ نصب و راه‌اندازی آسانسور را در جهاددانشگاهی قزوین آموزش ببینند و با دریافت مدرک معتبر به‌راحتی وارد بازار کار پردرآمد نصب و راه‌اندازی آسانسور شوند و جهت ثبت‌نام در دوره نصب و راه‌اندازی آسانسور به این سامانه مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha