• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402100503559
  • خبرنگار : 30147

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی

کسب رتبه نخست طرح اکرام ایتام کشور توسط کمیته امداد خراسان رضوی

کسب رتبه نخست طرح اکرام ایتام کشور توسط کمیته امداد خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی از فروردین‌ماه سال گذشته تا پایان آذرماه امسال، رتبه نخست طرح اکرام ایتام به خراسان رضوی اختصاص یافت.

رضا سلم‌آبادی، روز سه‌شنبه ۵ دی در مراسم تجلیل از خیرین و نیکوکاران و حامیان اکرام شهرستان تربت‌حیدریه با بیان اینکه از فروردین‌ماه پارسال تا پایان آذرماه امسال، رتبه نخست طرح اکرام ایتام به خراسان رضوی اختصاص یافت، گفت: به طور میانگین از ابتدای امسال تاکنون هر ماه ۲۰۰ میلیارد ریال کمک نقدی در قالب طرح اکرام ایتام توسط نیکوکاران اهدا می‌شود.

وی مجموع جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی را ۱۹۴ هزار خانوار اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۸۴ هزار خانوار در بخش مستمری یا ‌معیشت‌بگیر و بقیه شامل خانواده تک و چند خدمتی‌بگیر هستند.

مدیرکل امداد خراسان رضوی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۲ هزار یتیم و ۲۸ هزار فرزند را در قالب طرح محسنین در استان تحت پوشش داریم، اظهار کرد: به ‌صورت میانگین ماهیانه هفت میلیون ریال به حساب ایتام و ۵۰۰ میلیون ریال به حساب فرزندان تحت پوشش طرح محسنین واریز می‌شود.

سلم‌آبادی در ادامه به وضعیت حوزه اشتغال پرداخت و گفت:  امسال ۲۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات جزء چهار بند "ب" تبصره ۱۸ قانون بودجه و ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هم از محل اعتبارات جزء سه تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۴ درصد از محل جزء چهار، به بانک‌ها ابلاغ و از این میزان نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال از مردادماه امسال تاکنون پرداخت و مابقی نیز در حال پیگیری است و از محل جزء سه نیز تاکنون ۶ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال به بانک‌ها ابلاغ و از ۲ هفته آینده شروع به پرداخت خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی نیز همچنین در خصوص مسکن محرومین گفت: بالغ‌بر ۴۰۰۰ مسکن در قالب عقد تفاهم‌نامه‌ با بنیاد علوی، سپاه و تفاهم‌نامه مسکن در حال ساخت است که امیدواریم بتوانیم قسمتی از آن را امسال تحویل متقاضیان بدهیم.

وی افزود: همچنین در طرح نهضت ملی مسکن بیش از چهار هزار نفر تأیید شده‌اند که تاکنون برای ۲۶۰ نفر زمین برای ساخت مسکن اختصاص پیدا کرده است.

سلم‌آبادی در پایان بیان کرد: شب یلدای امسال ۲۵ هزار بسته به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال که توسط خیرین و نیکوکاران تأمین شده بود در بین محرومان توزیع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha