• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402100603964
  • خبرنگار : 50035

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

امروز عزت جمهوری اسلامی مرهون مقاومت‌های مادران و همسران شهداست

امروز عزت جمهوری اسلامی مرهون مقاومت‌های مادران و همسران شهداست

ایسنا/همدان نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی عزتی دارد، مرهون زحمات و مقاومت‌های مادران و همسران شهداست.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی چهارشنبه ۶ دی در همایش تکریم مادران و همسران شهدای شهرستان همدان در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان، اظهار کرد: تاریخ باید از عظمت کار بزرگ مادران و همسران شهدا یاد و افتخار کند، تاریخ باید ببیند در همین استان همدان ۸۰۰۰ مادر، فرزندانی را تربیت کردند که امام بزرگوار با آن شخصیت عارف و پرمعنویت می‌فرمایند «از خدا می‌خواهم تا مرا با بسیجیانم محشور گرداند».

وی افزود: واقعاً این بچه‌ها کجا و در کدام خانواده و دامن تربیت شده‌ و رشد یافته‌اند و به اینجا رسیده‌اند که مرد بزرگی همچون امام خمینی(ره) آرزو می‌کند که آنها از ایشان شفاعت کنند.

شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه اگر امروز جمهوری اسلامی عزتی دارد، مرهون زحمات و مقاومت‌های مادران و همسران شهداست، تصریح کرد: اگر کشور عظمتی دارد مرهون استقامت همسر شهیدی است که ۴۰ سال به تنهایی زندگی می‌کند بنابراین عزت و عظمت این کشور و مملکت متعلق به مادران و همسران شهداست.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن دارد و توانسته در منطقه جریان مقاومت راه بیندازد که در مقابل آمریکا و قدرت‌های بزرگ دنیا می‌ایستند، مرهون استقامت مادران و همسران شهداست، در حقیقت شما درس استقامت را به دنیا دادید.

امام جمعه همدان با بیان اینکه نمی‌دانم چطور می‌شود از مقاومت و استقامت مادران و همسران شهدا تشکر کرد، یادآور شد: طرف حساب شما باید کسی باشد که قدردان زحمات شما باشد و به طور قطع ما و مسئولان نیستند، در واقع هیچ کس نیست، طرف حساب شما پروردگار است.

وی با بیان اینکه حیات جامعه محصول زحمات مادران و همسران شهدا است، اظهار کرد: شما مسیری را رفتید که ام‌البنین(س) رفت، این بانوی بزرگوار، همسر حضرت علی(ع) چهار فرزندشان در کربلا به شهادت رسیدند اما وقتی خبر از فرزندانش گرفتند، گفت حسین(ع) کجاست؟ ایشان فرزندانش را فدا کرد تا نام امام حسین(ع) بماند، شما هم فرزندان خود را فدای ماندگاری اسلام کردید.

شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه زنان مظهر رحمت و عطوفت و کانون مهر و محبت هستند، مطرح کرد: خدای تعالی به برکت خون شهدا و دعاهای شما این مملکت را نگه داشته است وگرنه با این همه هجمه، دشمنی و گاهی کم‌کاری‌ها، کار سختی داشتیم.

وی در ادامه از مادران شهدایی که از دنیا رفته‌اند و پدر شهیدی که امروز به لقاءالله پیوست، یاد کرد و گفت: امروز باید از مادر شهیدی که ۴۰ سال منتظر بود تا فرزندش برگردد که برنگشت و با چشم انتظاری و غصه از دنیا رفت، یاد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha