• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402100603972
  • خبرنگار : 50635

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان:

بندرعباس باید زیست‌بوم نخبگان و ایده‌پردازان کشور شود

بندرعباس باید زیست‌بوم نخبگان و ایده‌پردازان کشور شود

ایسنا/هرمزگان رئیس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان گفت: بندرعباس باید زیست‌بوم نخبگان و ایده‌پردازان کشور شود.

احمد زاهری امروز (ششم دی‌ماه)، در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد کاظمی آشتیانی، اظهار کرد: استان هرمزگان چه از نظر ظرفیت‌های طبیعی و چه از نظر ظرفیت‌های انسانی دارای ویژگی‌های بسیار بی‌نظیری است که باید در مسیر تحقق اهداف فرهنگی و اقتصادی مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های طبیعی و انسانی استان هرمزگان را مستلزم تدوین برنامه عملیاتی دقیق دانست و عنوان کرد: برای تدوین هر برنامه موثر وهدفمند باید مطالعات و پژوهش‌های دقیقی صورت گیرد تا بتوان متناسب با چالش‌ها و ظرفیت‌های میدانی و موجود برای بهره‌برداری از ظرفیت‌ها گام برداشت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان، با ذکر این نکته که استفاده از ظرفیت نخبگان، برای انجام مطالعات و تدوین برنامه امری ضروری است، خاطرنشان کرد: برای ارائه راه‌کار به چالش‌ها و مسائل استان هرمزگان و هم‌افزایی اندیشه‌ها باید یک وحدت نخبگانی را در استان هرمزگان شکل دهیم.

زاهری، وظیفه دولت در زمینه اجماع نخبگانی را تسهیل‌گری دانست و افزود: باید بستری را فراهم کنیم که نخبگان و صاحب‌نظران بتوانند با شرایط مناسب به آینده ایران و استان هرمزگان بیندیشند.

وی، با اشاره به رویکرد حمایتی بی‌نظیر استاندار هرمزگان از موضوعات پژوهشی و نخبگانی، افزود: یکی از انتظارات استاندار هرمزگان از مدیران دولتی ایجاد زیست‌بوم نخبگانی وایده‌پرداز کشور است تا صاحب‌نظران ونخبگان به صورت یک شبکه یکپارچه در سراسر کشور برای حل مسائل راه‌کار و برای بهره‌برداری از ظرفیت‌ها برنامه ارائه دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: برای تبدیل کردن بندرعباس به زیست بوم نخبگان و ایده‌پردازان کشور نیازمند سیاست‌گذاری صحیح در این امر هستیم که امیدوارم با همدلی و هم‌افزایی بی‌نظیری که میان مجموعه‌های دولت در هرمزگان برقرار است این مهم نیز محقق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha