• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402100604149
  • خبرنگار : 50177

قائم‌مقام جهاد دانشگاهی خبر داد:

ارائه ۴۰ تا ۵۰ درصد خدمات درمان ناباروری جامعه در مراکز جهاد دانشگاهی

ارائه ۴۰ تا ۵۰ درصد خدمات درمان ناباروری جامعه در مراکز جهاد دانشگاهی

ایسنا/لرستان قائم مقام جهاد دانشگاهی گفت: در کشور ۱۱۰ مرکز درمان ناباروری وجود دارد که از این تعداد ۱۰ مرکز مختص جهاددانشگاهی است و در این مراکز بین ۴۰ تا ۵۰ درصد خدمات درمان ناباروری ارائه می‌شود.

حسن فارسی امروز ششم دی ماه در دیدار با دکتر فرهاد زیویار استاندار لرستان با بیان اینکه شناخت مدیریت ارشد استان از جهاد دانشگاهی نقطه قوتی است و می‌توان از این راهبرد استفاده کرد، افزود: در کشور ۱۱۰ مرکز درمان ناباروری وجود دارد که از این تعداد ۱۰ مرکز مختص جهاددانشگاهی است.

وی ادامه داد: در این مراکز جهاد دانشگاهی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد خدمات درمان ناباروری جامعه ارائه می‌شود.

فارسی بیان کرد: در گذشته و در حوزه درمان ناباروری خروج ارز داشتیم اما امروزه به جایی رسیدیم که در برخی مراکز ناباروری جهاد دانشگاهی استان‌ها، شاهد ورود ارز را به کشور هستیم.

قائم مقام جهاد دانشگاهی کشور به مساله جوانی جمعیت اشاره کرد و ادامه داد: چهار میلیون زوج نابارور در کشور داریم که بخشی از مشکلات و چالش‌های پنجره جمعیتی توسط جهاددانشگاهی حل می‌شود تا کشور کمتر دچار بحران جمعیتی شود.

این مسئول تصریح کرد: پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در حوزه درمان سرطان سینه فعال است و چنانچه غربالگری صورت گیرد مادران کمتر در معرض این بیماری قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی هر جا کار روی زمین مانده ورود می‌کند و دنبال موازی کاری نیست بلکه به دنبال این هست که برنامه تحولی انجام دهد.

فارسی به نقش آفرینی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و با بیان اینکه نقش‌آفرینی این نهاد انقلابی توأم با افق های بلندمدت‌تر و نگاه‌های تمدن‌سازی مدنظر مقام معظم رهبری است، بیان کرد: خوشبختانه نگاه خوبی به جهاد دانشگاهی وجود دارد.

قائم مقام جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه یکی از مزیت‌های جهاد دانشگاهی شبکه‌ای بودن آن است، گفت: از جهاد دانشگاهی با عنوان یکی از ستون‌های انقلاب یاد می‌کنند و با ظرفیت و قابلیت‌هایی که لرستان دارد ، پیشنهاد می‌شود جهاد دانشگاهی لرستان اتاق فکر فرهنگی برای استان داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha