• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402100604241
  • خبرنگار : 50184

سرپرست فدراسیون کونگ فو:

مسابقات جهانی کونگ فو اوایل سال آینده در ایران برگزار می‌شود

مسابقات جهانی کونگ فو اوایل سال آینده در ایران برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه به گفته سرپرست فدراسیون کونگ فو مسابقات جهانی کونگ فو به میزبانی ایران، احتمالا اوایل سال  آینده برگزار خواهد شد.

رضا حیدری، امروز(ششم دی) در مجمع سالیانه هیات کونگ فو استان کرمانشاه، بااشاره به برنامه ریزی برای برگزاری اولین دوره مسابقات جهانی کونگ فو، اظهار کرد: چهار استان برای میزبانی این مسابقات درخواست دادند و استانداران آنها پیگیر این میزبانی هستند.

وی افزود: بنا داریم این مسابقات را در سطح مطلوب و در شان کشورمان برگزار کنیم، بنابراین زیرساخت این استان ها را بررسی کردیم.

سرپرست فدراسیون کونگ فو تاکید کرد: طی بازدید هایی که داشتیم، کرمانشاه پتانسیل و زیرساخت های مناسبی برای میزبانی این رویداد دارد و ما نیز نگاه مثبتی به میزبانی این استان داریم.

وی با بیان اینکه ورزشکارانی از بیش از ۵۰ کشور جهان برای حضور در این مسابقات به کشورمان خواهند آمد، عنوان کرد: افرادی که قرار است برای حضور در این مسابقات از آنها دعوت کنیم، ورزشکاران مطرحی هستند، لذا باید یک بستر مطلوب را برای میزبانی از آنها فراهم کنیم.

حیدری اضافه کرد: طبق برآوردهایی که انجام داده ایم، برگزاری این مسابقات در کشورمان حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت، لذا باید منابع مالی آن تامین شود.

وی زمان برگزاری این رویداد را احتمالا اوائل سال آینده اعلام کرد و گفت: در صورتی که شرایط میزبانی در کرمانشاه فراهم شود، احتمالا دیداری با استاندار این استان هم خواهیم داشت.

سرپرست فدراسیون کونگ فو در بخش دیگری از سخنانش گفت: حدود چندسال پیش بود که مسابقات آسیایی کونگ فو توآ به میزبانی شهرستان قصرشیرین کرمانشاه برگزار شد و اکنون در شرایطی هستیم که ۶۴ کشور از پنج قاره تائیدیه خود را برای راه اندازی این رشته در کشورشان به ما داده اند.

وی در ادامه به عضویت این فدراسیون در کمیته ملی المپیک اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه رشته ما رشته ای المپیکی نیست، اما خوشبختانه با رای تمامی اعضای کمیته ملی المپیک به عضویت این کمیته درآمده ایم.

رئیس فدراسیون گونگ فو از تلاش برای عضویت کونگ فو در شورای المپیک آسیایی هم خبرداد و گفت: مدارک لازم را برای عضویت در این شورا تحویل داده ایم و منتظر تائیدیه آن هستیم تا بتوانیم با عضویت در شورای المپیک آسیایی این رزم ملی را بیشتر توسعه دهیم.    

وی در بخش پایانی سخنانش با قدردانی از زحمات رئیس هیات کونگ فو کرمانشاه، گفت: کونگ فو کرمانشاه جزو هیات های سرآمد در کشور محسوب می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha