• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402100604406
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

رفع تداخل بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی گیلان

رفع تداخل بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی گیلان

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون رفع تداخل در ۲۰۷ هزار هکتار از اراضی گیلان انجام شده و برای ۶۵ هزار و ۳۳۱ هکتار از اراضی سند صادر شده است.

صالح محمدی امروز، ۶ دی ماه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور تسهیل صدور اسناد مالکیت کشاورزان، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد منعقد شده که به موجب این تفاهم‌نامه برای تمامی اراضی کشاورزی تحت مالکیت اشخاص با هر میزان مساحت و قطعه، سند مالکیت ثبت و صادر می‌شود و این فعالیت مهم ملی به نفع کشاورز است و این سند تک‌برگی منافع متنوعی را برای کشاورز به همراه دارد و از آن جمله می‌توان به کم شدن دعاوی حقوقی در محاکم قضایی اشاره کرد.

وی با اشاره به مزایای بی‌شمار سند مالکیت حدنگاری، افزود: با توجه به اینکه حدود و ثغور این اراضی در مختصات صحیح در بانک ثبت جانمایی می‌شود، امکان تجاوز به اراضی مجاور و جابجایی مرزها وجود ندارد و بسیاری از دعاوی حقوقی در مراجع قضایی از این طریق کاهش پیدا می کند و ارزش واقعی زمین‌ها مشخص شده و امکان تعریف الگوی کشت و فراهم آوردن زمینه اشتغال و توسعه پایدار منطقه فراهم می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان یادآور شد: در قراردادهای تطبیق و مستندسازی اداره کل ثبت اسناد کلیه استعلامات برای صدور سند از طریق سامانه سحاک صورت می‌پذیرد و همکاران جهاد کشاورزی پاسخ‌های مربوطه را از طریق این سامانه انجام می‌دهند.

محمدی به آخرین آمار رفع تداخلات اراضی استان گیلان اشاره کرد و گفت: تاکنون رفع تداخل در ۲۰۷ هزار هکتار از اراضی گیلان انجام شده است و برای ۶۵ هزار و ۳۳۱ هکتار از اراضی سند صادر کردیم و مجموع مساحت اراضی کشاورزی استان برای صدور سند ۲۳۰ هزار است.

وی تصریح کرد: عدم تمایل کشاورزان شمال کشور به سند کشاورزی با توجه به زمینه‌های فرهنگی و جامعه‌شناختی، رواج خرده مالکی و وجود قطعات کوچک مالکیتی از جمله موانع صدور اسناد کشاورزی در گیلان است و همچنین هزینه‌های سند کشاورزی نیز مزید بر علت بوده و بر تمایل کشاورز به دریافت سند تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ضمن درخواست از کشاورزان برای اقدام به دریافت سند کشاورزی خاطرنشان کرد: سنددار شدن زمین‌های کشاورزی حدنگاری انگیزه فعالیت کشاورزان را بیشتر می‌کند و از سوی دیگر آن‌ها می‌توانند با سند زمین خود از تسهیلات بانکی برای توسعه کشت زرع و نیز اخذ مجوز برای ایجاد هر نوع فعالیت بهره‌مند شوند لذا از کشاورزان درخواست می‌شود هرچه سریع‌تر برای دریافت سند زمین‌های کشاورزی اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۷ ۲۲:۱۶

مرکزکشاورزی ایران شمال است زنگ خطربایدمواظب خزربود.