• جمعه / ۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402100805234
  • خبرنگار : 50613

«گسست اول» نمایشگاهی متفاوت از آثار طراحی و نقاشی

«گسست اول» نمایشگاهی متفاوت از آثار طراحی و نقاشی

ایسنا/خراسان رضوی یک طراح و نقاش گفت: نمایشگاه «گسست اول» از این نظر متفاوت تلقی می‌شود که آثار بر گرفته از تصویر و بازنمایی دنیای واقعی نیست.

سعیده محسنی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نمایشگاه نقاشی «گسست اول» اظهار کرد: این نمایشگاه در واقع، نمایشی با رویکرد معاصر است و گروه ما به عنوان طراحان معاصر، طراحی را به عنوان شاخه‌ای مستقل برای بیان ایده‌های ذهنی خود قرار داده‌اند. ما در این مجموعه با تاثیر از تجربه‌های زیسته‌مان، ایده‌ها و روایت‌های دغدغه‌مندمان را در قالب فرم‌های ذهنی و زبان بصری، به تصویر کشیده‌ایم.

وی افزود: حوزه فکری این گروه، در بستری از فضای فیگوراتیو طی می‌شود که با اعتقاد به طراحی شکل گرفته، در واقع ابزار طراحی برای ما اندیشه است. با به کار گرفتن متریال‌ها علاقه‌مندیم تا اندیشه را تجربه کنیم. تجربه‌ای که با انتخاب یک موتیف و تکرارِ آن و تکرارِ این تکرارها، ما را به یک ریتم می‌رساند و در فرآیند کار هویت پیدا می‌کند و در نهایت یک فرم مستقل با هویتی با تکیه بر ارزش‌های بصری، تجلی پیدا می‌کند و این اتفاق خیلی درونی رخ می‌دهد.

وی در خصوص علت انتخاب نام نمایشگاه بیان کرد: گسست به معنای شکستن، تجزیه و تحلیل و تغییر و تحول است. گسستی که اشاره به شکستن و تجزیه و تحلیل الگوها، قوانین و ملاحظات سنتی طراحی دارد. این نمایشگاه، به منظور ارائه آثاری با رویکردهای نوآورانه و شکستن قواعد و الگوهای معمول در طراحی، از نام «گسست اول» استفاده کرده است. باشد که این گروه، گسست‌های بی پایان و گسست ناپذیری را تجربه کند.

محسنی با اشاره به اینکه هر هنرمند با حداقل ۵ اثر در ابعاد و تکنیک‌های مختلف در این نمایشگاه حضور دارد، افزود: ما در روند نمایش سعی کرده‌ایم با تکیه بر نوگرایی، تجربه مدرنیستی را فردی و شخصی کنیم که البته تجربه زیسته هر هنرمند به نوبه خود به شکل بازتاب احساسی قوی‌ای در آثارش به چشم می‌خورد. البته آثار این مجموعه به معنای خاص کلمه اکسپرسیونیستی نیستند، اما قطعاً درون‌گرایی و برخورد احساسی در آن‌ها قوی است که در کنار هنر مفهومی و کانسپچوآل آرت، خود را به نمایش می‌گذارد.

این نقاش با توضیح اینکه انتخاب آثار برای این نمایشگاه با بیان و نگاهی نو، با تکیه بر اهمیت طراحی ذهنیت‌گرا و بر پایه اصول زبان تصویر انجام شده است، ادامه داد: این نمایشگاه از این نظر متفاوت تلقی می‌شود که آثار بر گرفته از تصویر و بازنمایی دنیای واقعی نیست و کاملا ذهنیتی با فردیت هر هنرمند و نوع نگاه ویژه او، کاملا به صورت درونی شکل گرفته‌اند. رویدادهای این نمایشگاه، با تکیه بر فرم و محتوا و بیان شخصی و فردی هر هنرمند، آن را متفاوت از نمایشگاه‌های دیگر مشهد می‌کند.

نمایشگاه گروهی نقاشی و طراحی «گسست اول» با آثاری از مونا آشگران، بهاره زوار، فرزانه لگزیان و سعیده محسنی امروز ۸ دی ماه در گالری روند واقع در بلوار ارشاد، ارشاد ۶، حدفاصل هجرت ۶ و ۸، شماره ۷۲ افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا ۲۰ دی ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۸ الی ۲۲ برای بازید مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha