• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402101006612
  • خبرنگار : 50042

به مناسبت سالگرد سردار دلها و ابومهدی المهندس

سه قاری ممتاز گیلان در سلسله محافل «عشرة الفجر القرآنیة» عراق تلاوت می‌کنند

سه قاری ممتاز گیلان در سلسله محافل «عشرة الفجر القرآنیة» عراق تلاوت می‌کنند

ایسنا/گیلان سه نفر از قاریان ممتاز گیلان اساتید محمود لطفی‌نیا، یوسف ایزدی و ابراهیم فلاح تبسم چهره در قالب کاروان اعزامی قاریان ایرانی از ۴ تا ۱۳ دی‌ماه در سلسله محافل «عشرة الفجر القرآنیة» کشور عراق تلاوت می‌کنند.

استاد محمود لطفی‌نیا در حاشیه اجرای سلسله محافل قرآنی عراق در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور سه قاری برجسته گیلانی در سلسله محافل قرآنی کشور عراق اظهار کرد: پس از شهادت رادمردان تاریخ مقاومت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و رفیق و برادر همرزمش حاج ابومهدی المهندس، دوستان و رهپویان آن شهدای عزیز بر آن شدند به بهانه سالگرد آن بزرگواران یک حرکت فرهنگی قرآنی را به‌نام «عشرة فجر القرآنیه» یعنی دهه فجر قرآنی، بنا گذارند تا هم یاد و نام آن بزرگواران را زنده نگه دارند و هم قرآن را محور اتحاد ملتین عراق و ایران قرار داده و قلوب مؤمنین و عاشقان اسلام و قرآن را به یکدیگر نزدیک کنند.

استاد محمود لطفی نیا

پیشکسوت قرآنی کشور و داور بین‌المللی قرآن افزود: این حرکت عظیم قرآنی که امسال سومین دوره خود را می‌گذراند با مشارکت قاریان و اساتید بین‌المللی از ایران و قاریان ممتاز عراقی در ۱۴ استان عراق با حضور ٣١٣ قاری و ١٢۵ محفل در شهرهای مختلف برنامه ریزی شده و برگزار می‌شود.

استاد یوسف ایزدی

وی با اشاره به اینکه این محافل از ۴ دی آغاز شده و تا ۱۳ دی‌ماه ادامه دارد، گفت: ۱۰ شب قبل از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، این محافل در شهرهای مختلف عراق شامل نجف، صلاح‌الدین، میسان، کرکوک، بغداد، ذی‌قار، دیوانیه، موصل، واسط، بابل، بصره،‌ دیاله و قادسیه اجرا می‌شود و دهمین شب اجرای این محافل همزمان با شب شهادت سردار دلها خواهد بود.

استاد ابراهیم فلاح تبسم چهره

گفتنی است، سه نفر از قاریان ممتاز گیلان اساتید محمود لطفی‌نیا، یوسف ایزدی و ابراهیم فلاح تبسم چهره توفیق حضور در کاروان اعزامی قاریان ایرانی جهت تلاوت در سلسله محافل «عشرة الفجر القرآنیة» کشور عراق را دارند. حمیدرضا احمدی‌وفا، حسین فردی، علی قاسم‌آبادی، مهدی سیاحی، سیدکریم موسوی، امیرحسین رحمتی، مجتبی محمدبیگی، سیدحمیدرضا مقدسی،‌ مسعود موحدی‌راد، سیدمحمدمهدی شیخ‌الاسلامی، علیرضا بیژنی‌اول، حبیب صداقت و شجاع زویدات از دیگر قرای برجسته در این کاروان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha