• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402101006952
  • خبرنگار : 50534

تلاش اندیشکده حکمرانی زنجان برای رفع موانع و توسعه استان

تلاش اندیشکده حکمرانی زنجان برای رفع موانع و توسعه استان

ایسنا/زنجان مسؤول اندیشکده حکمرانی استان زنجان گفت: رویکرد تحولی مجلس بر مبنای اصلاح نظام حکمرانی و بر چهار عنصر کارآمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی است.

داود حسنی امروز (یکشنبه، ۱۰ دی‌ ماه) در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: جذب و توانمندسازی افراد مستعد در کشور در راستای ارتقای ظرفیت حکمرانی در سطح  ملی، منطقه‌ای و محلی و توانمندسازی و افزایش ظرفیت سیاسی دانشگاه‌های سراسر کشور به‌عنوان پایگاه‌های خرد و اندیشه‌ورزی در نظام حکمرانی و قانون‌گذاری کشور از اهداف این اندیشکده‌هاست.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشی نوآورانه و فناورانه بومی و فرصت‌های هر منطقه در جهت‌شناسی مسائل موجود و نوپدید منطقه و شناسایی و تدوین راهکارهای مواجهه با این مسائل، افزود: تلاش می‌کنیم با احصای ظرفیت‌ها و موانع موجود در توسعه استان نقش‌آفرینی کنیم.

او با بیان اینکه این اندیشکده‌ از همه جریان‌های سیاسی برای تحقق اهداف ترسیم‌شده‌اش استقبال می‌کند، ادامه داد: تسهیل نظارت‌های میدانی بر حسن اجرای قوانین، براساس ابلاغ مرکز پژوهش‌های مجلس، شناسایی و برقراری ارتباط هدفمند بین دانشگاه‌ها مؤسسه‌های پژوهشی و هسته‌های علمی و انجام مطالعات شاخص در استان از طریق همکاری با دفاتر تخصصی مرکز پژوهش‌های مجلس، از دیگر اهداف این اندیشکده‌های حکمرانی و قانون‌گذاری عنوان شده است.

حسنی با اشاره به شناسایی و تشکیل بانک اطلاعات نخبگان و اساتید در مسیر تحقق حکمرانی نو در استان‌ها و زمینه‌سازی برای مطالبه‌گری و نقد منصفانه، اظهار کرد: استفاده حداکثری از نخبگان، خبرگان و تجربه صاحب‌نظران و اندیشمندان و همچنین شناسایی، معرفی و مدل‌سازی‌های عملیاتی پیشران در فرآیند تصمیم‌سازی، قانون‌گذاری و نظارت مبتنی بر رعایت اولویت‌های حکمرانی و مردم‌سازی در امور در دستور کار است.

او بیان کرد: ماموریت‌های اندیشکده‌های حکمرانی و قانون‌گذاری، مسأله‌شناسی و اولویت‌بندی نظام مسائل و ترجیح‌های استان، افکارسنجی و تحقق اجماع نخبگانی بر مقصد و مسیر توسعه و پیشرفت در سطح ملی و محلی است‌.

وی با اشاره به راه‌ حل‌یابی و پشتیبانی از فرآیندهای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در استان، گفت: در صورت لزوم و دعوت به شرکت در شوراهای تخصصی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، ارائه مشورت و راه‌ حل درباره طرح‌ها و لوایح ملی و استانی و درخواست‌ها و پرسش‌های نمایندگان، انجام مطالعات آینده‌پژوهی در توسعه استان‌ها و سیاست‌پژوهی در موضوع‌ها، مهم‌ترین اقداماتی است که در این اندیشکده انجام خواهد شد.

مسؤول اندیشکده حکمرانی استان زنجان با بیان اینکه بیستمین اندیشکده حکمرانی کشور در این استان ایجاد شده است، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و به دنبال آن، جلسات استانی و کارگروه‌های مرتبط تشکیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha