احمد دیناری در گفتوگو با ایسنا با توجه به در پیش بودن هفدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که قرار است از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شود، اظهار کرد: از نظر من چنین نمایشگاهی باید دارای خصلتها و ویژگیهایی باشد. برگزاری چنین رویدادهایی باید مبتنی بر نمایشگاه و نه محل فروش برخی کالاها و خدمات خرد باشد.
وی افزود: نمایش و معرفی کالا و خدمات، مذاکرات تجاری B۲C و B۲B و عقد قراردادهای تجاری باید مهمترین بخش نمایشگاه را به خود اختصاص دهد. معرفی ظرفیتهای کمتر شناخته شده استانها در غرفه هر استان باید اولویت غرفهسازی و تولید محتوای آن باشد. هرآنچه که معرفی و تحریک تقاضای سفر در ابعاد گردشگری ورودی و ایرانگردی محسوب میشوند، بایستی در غرفههای استانی نیز به نمایش گذاشته شود.
معاون سرمایهگذاری ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی تصریح کرد: نمایشگاههای تخصصی بستری آزاد برای بخش خصوصی و فعالان گردشگری و هتلداری ایران جهت بازاریابی و برندینگ است. بنابراین هرگونه ایجاد محدودیت و الزام آنها به مشارکت و حضور در غرفههای استانی که مأموریت اصلیشان معرفی ظرفیتهای گردشگری است، نمایشگاه را از ماموریت و اهداف اصلی خود دور خواهد کرد.
وی عنوان کرد: مخاطبشناسی و فراخوان مخاطبان خاص قبل از آغاز نمایشگاه جهت مراجعه و بازدید از سالنهای گردشگری موضوعی مانند گروههای دانشآموزی، دانشجویی، توانیابان، سالمندان و … به منظور افزایش کیفیت نمایشگاه نیز ضروری است.
دیناری خاطرنشان کرد: طراحی، برنامهریزی و اجرای کارگاههای آموزشی محدود کاربردی، تخصصی و بهروز در مکانهای استاندارد و با حضور مدرسان شاخص و اطلاعرسانی هدفمند و صحیح این رویدادها هفتهها قبل از آغاز نمایشگاه و نه در دقیقه ۹۰، مسلما بر غنای نمایشگاه نیز اضافه خواهد کرد. همچنین حضور سرمایهگذاران و بهرهبرداران تاسیسات گردشگری محیطهای روستایی و عشایری نیز باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی بیان کرد: در این نمایشگاهها میتوان شاهد همافزایی و مشارکت کلیه دستگاههای اجرایی ذیربط در حوزه توسعه گردشگری داخلی مانند وزارت راه و شهرسازی که شامل حمل و نقل هوایی، ریلی، جادهای، مشاوران ذیصلاح و…، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، جهادکشاورزی، آب منطقهای، شهرداریها و دهیاریها بود.
معاون سرمایهگذاری ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی اظهار کرد: تبلیغ و اطلاعرسانی گسترده و به موقع نمایشگاه که حداقل یک ماه قبل از برگزاری در سطح کشور جهت حضور پرشور مخاطبان و افزایش رضایتمندی مشارکت کنندگان و همچنین همافزایی و حضور مؤثر و پررنگتر تشکلهای حرفهای گردشگری و هتلداری همراه با محتوای مناسب و فراتر از پروپاگاندهای موجود میشود نیز از جمله ویژگیهای یک نمایشگاه مطلوب به شمار میرود.
انتهای پیام
نظرات