• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402101208188
  • خبرنگار : 50081

یک نمایشگاه مطلوب گردشگری داخلی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یک نمایشگاه مطلوب گردشگری داخلی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی دارای ویژگی‌هایی است که نمایش و معرفی کالا و خدمات، مذاکرات تجاری B۲C و B۲B  و عقد قراردادهای تجاری باید مهمترین بخش نمایشگاه را به خود اختصاص دهد.

احمد دیناری در گفت‌وگو با ایسنا با توجه به در پیش بودن هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که قرار است از  ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شود، اظهار کرد: از نظر من چنین نمایشگاهی باید دارای خصلت‌ها و ویژگی‌هایی باشد. برگزاری چنین رویدادهایی باید مبتنی بر نمایشگاه و نه محل فروش برخی کالاها و خدمات خرد باشد.

وی افزود: نمایش و معرفی کالا و خدمات، مذاکرات تجاری B۲C و B۲B و عقد قراردادهای تجاری باید مهمترین بخش نمایشگاه را به خود اختصاص دهد. معرفی ظرفیت‌های کمتر شناخته شده استان‌ها در غرفه هر استان باید اولویت غرفه‌سازی و تولید محتوای آن باشد. هرآنچه که معرفی و تحریک تقاضای سفر در ابعاد گردشگری ورودی و ایرانگردی محسوب می‌شوند، بایستی در غرفه‌های استانی نیز به نمایش گذاشته شود.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: نمایشگاه‌های تخصصی بستری آزاد برای بخش خصوصی و فعالان گردشگری و هتلداری ایران جهت بازاریابی و برندینگ است. بنابراین هرگونه ایجاد محدودیت و الزام آن‌ها به مشارکت و حضور در غرفه‌های استانی که مأموریت اصلی‌شان معرفی ظرفیت‌های گردشگری است، نمایشگاه را از ماموریت و اهداف اصلی خود دور خواهد کرد.

وی عنوان کرد: مخاطب‌شناسی و فراخوان مخاطبان خاص قبل از آغاز نمایشگاه جهت مراجعه و بازدید از سالن‌های گردشگری موضوعی مانند گروه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، توان‌یابان، سالمندان و … به منظور افزایش کیفیت نمایشگاه نیز ضروری است.

دیناری خاطرنشان کرد: طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای کارگاه‌های آموزشی محدود کاربردی، تخصصی و به‌روز در مکان‌های استاندارد و با حضور مدرسان شاخص و اطلاع‌رسانی هدفمند و صحیح این رویدادها هفته‌ها قبل از آغاز نمایشگاه و نه در دقیقه ۹۰، مسلما بر غنای نمایشگاه نیز اضافه خواهد کرد. همچنین حضور سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران تاسیسات گردشگری محیط‌های روستایی و عشایری نیز باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه‌ها می‌توان شاهد هم‌افزایی و مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی ذیربط در حوزه توسعه گردشگری داخلی مانند وزارت راه و شهرسازی که شامل حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده‌ای، مشاوران ذی‌صلاح و…، حفاظت محیط‌ زیست، منابع طبیعی، جهادکشاورزی، آب منطقه‌ای، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بود.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: تبلیغ و اطلاع‌رسانی گسترده و به موقع نمایشگاه که حداقل یک ماه قبل از برگزاری در سطح کشور جهت حضور پرشور مخاطبان و افزایش رضایت‌مندی مشارکت کنندگان و همچنین هم‌افزایی و حضور مؤثر و پررنگ‌تر تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری و هتلداری همراه با محتوای مناسب و فراتر از پروپاگاندهای موجود می‌شود نیز از جمله ویژگی‌های یک نمایشگاه مطلوب به شمار می‌رود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha