• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402101208377
  • خبرنگار : 50184

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان:

۲ رشته جدید به ورزش نابینایان و کم‌بینایان اضافه می‌شود

۲ رشته جدید به ورزش نابینایان و کم‌بینایان اضافه می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان از پیگیری برای راه اندازی دو رشته جدید تیراندازی و تیروکمان در ورزش نابینایان و کم بینایان خبر داد.

محمدرضا مظلومی، امروز(۱۲ دی) در مجمع سالیانه هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان کرمانشاه، با اشاره به مشکلاتی که ورزشکاران نابینا و کم بینا دارند، اظهارکرد: تا یکی دو دهه قبل نگاه به معلولین در کشور نگاه خوبی نبود، اما در سالهای اخیر این نگاه تاحدودی تغییر کرده است.

وی افزود: اعتمادی که مسئولین در سالهای اخیر به نابینایان و کم بینایان داشتند، باعث شده که در حوزه ورزش این دسته از ورزشکاران پرچم کشورمان را در میادین مختلف به اهتزاز در بیاورند.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان خاطرنشان کرد: برای بازیهای آسیایی هانگژو ۵۰ ورزشکار اعزام کردیم که حاصل تلاش آنها کسب ۱۴ مدال طلا، ۱۶ نقره و ۱۴ برنز بود که  نشان می دهد اکثر آنها موفق به کسب مدال شدند.

وی اضافه کرد: افتخارآفرینی ورزشکاران ما در این مسابقات درحالیست که با محدودیت ها و کمبود امکانات زیادی مواجه هستند.

مظلومی در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از هفت رشته ورزشی در ورزش نابینایان و کم بینایان کشور، عنوان کرد: دوومیدانی، گلبال، فوتبال پنج نفره، جودو، شطرنج، بولینگ و پاورلیفتینگ از جمله این رشته ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: دوومیدانی، گلبال، فوتبال پنج نفره، جودو و شطرنج از رشته هایی هستند که ورزشکاران نابینا و کم بینای کشور در میادین برون مرزی در آنها مدال آوری می کنند.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان از برنامه ریزی برای توسعه رشته های زیرمجموعه این فدراسیون هم خبرداد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر مسابقات جهانی رشته های تیراندازی و تیروکمان برگزار می شود، بنا داریم این دو رشته را هم راه اندازی کنیم.

به گفته این مسئول، سالانه در مسابقات قهرمانی کشور رشته های مختلف حدود سه هزار ورزشکار نابینا و کم بینا  شرکت می کنند.

خانه ورزش نابینایان کرمانشاه راه اندازی شود

به گزارش ایسنا، مظلومی در ادامه به نبود زیرساخت های لازم برای ورزشکاران نابینا و کم بینا در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه این ورزشکاران هیچ سالن اختصاصی برای تمرین ندارند و تایم هایی هم که در سالن های دیگر به آنها داده می شود،  در زمان مناسبی نیست و به اصطلاح تایم های مرده محسوب می شود.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان از مدیرکل ورزش و جوانان استان خواست تا از محل ماده ۸۸ یک سالن را  در اختیار این هیات قرار دهد تا پایگاهی برای فعالیت ورزشکاران نابینا و کم بینای استان باشد.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه در تعدادی از استان های کشور، خانه ورزش نابینایان راه اندازی شده، انتظار می رود در کرمانشاه هم با حمایت های اداره کل ورزش و جوانان و اختصاص یک سالن، این فضا بزودی راه اندازی شود.

مظلومی در ادامه عنوان کرد: نبود یک فضای مناسب برای ورزشکاران نابینا و کم بینا در کرمانشاه باعث شده حتی یک ملی پوش هم از این استان نداشته باشیم. البته مدیران پیشین ورزشی استان هم بارها قول اختصاص چنین فضایی را دادند، اما هیچگاه به عمل نرسید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha