• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402101208462
  • خبرنگار : 50024

نظارت دامپزشکی کرج بر کشتار ۶ میلیون قطعه مرغ

نظارت دامپزشکی کرج بر کشتار ۶ میلیون قطعه مرغ

ایسنا/البرز رئیس اداره دامپزشکی کرج گفت: کارشناسان و دامپزشکان این اداره در ۹ ماهه سال جاری بر کشتار بیش از شش میلیون قطعه مرغ گوشتی، تخمگذار و مادر در کشتارگاه‌های طیور این شهرستان نظارت کردند.

به گزارش ایسنا، فردین حسین زاده روز سه شنبه ۱۲ دی ماه با بیان اینکه در شهرستان کرج دو کشتارگاه صنعتی طیور فعال است، افزود: از ابتدای سال تاکنون طی نظارت‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی از طریق استقرار کارشناس دولتی در کشتارگاه‌ها و حضور مسئولان فنی و بهداشتی مربوطه در محل با کشتار شش میلیون قطعه مرغ زنده، موفق به تولید حدود پنج هزارتن گوشت مرغ برای مصرف خانوار و بیش از هشت هزار تن گوشت مرغ تخمگذار و مادر برای مصارف صنعتی شده‌ایم.

وی با اشاره به تولید روزانه حدود ۳۰ تن گوشت مرغ برای مصارف صنعتی و ۱۷ تن گوشت مرغ جهت مصرف خانوار در شهرستان کرج، تصریح کرد: برای جابجایی این محموله‌ها، گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای به مقصد کشتارگاه‌های داخل استان صادر شده و در کشتارگاه طیور پس از بازدید بهداشتی دامپزشک کشتارگاه از محموله ارسالی از مرغداری، اجازه کشتار داده می شود.

حسین زاده با اشاره به احتمال بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فصل سرما تاکید کرد: تمام خودروهای حمل مرغ زنده از اداره دامپزشکی کد بهداشتی حمل دارند و پس از تخلیه محموله مرغ، قفس‌ها و خودرو برای بارگیری مجدد، شستشو و ضدعفونی می‌شوند.

رئیس دامپزشکی شهرستان کرج با اشاره به ارسال محموله‌های مرغ های زنده از ۱۹ استان کشور به مقصد کشتارگاه‌های طیور شهرستان کرج در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ افزود: تدابیر امنیتی و قرنطینه ای در تمام مراحل پرورش و کشتار مرغ انجام می شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی و استقرار سامانه پایش و مراقبت بیماری‌های طیور در سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استان‌ها گفت: با این اقدام نظارت بهداشتی دامپزشکی بر فعالیت‌های واحدهای پرورش طیور نظیر جوجه‌ریزی، پرورش و انتقال به کشتارگاه برای ذبح بهداشتی آسان‌تر شده است.

حسین زاده در پایان به مرغداران توصیه کرد: به منظور موفقیت در امر تولید پایدار و جلوگیری از بروز بیماری های همه گیر در بین طیور و به تبع آن افزایش خطر شیوع بیماری‌های مشترک، اصول بهداشتی و قرنطینه ای را رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha