• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402101208682
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل صمت لرستان:

کارخانجات نساجی بروجرد یکی از برندهای ملی صنعت کشور است

کارخانجات نساجی بروجرد یکی از برندهای ملی صنعت کشور است

ایسنا/لرستان مدیرکل صمت لرستان گفت: کارخانجات نساجی بروجرد یکی از واحدهای صنعتی فعال استان و از برندهای ملی صنعت کشور است.

بهمن جعفری امروز ۱۲ دی‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در نساجی بروجرد پنبه خام، ویسکوز و پلی استر وارد کارخانه شده و به محصول نهایی شامل پارچه تکمیل شده و کالاهای خواب، آشپزخانه و پوشاک تبدیل می‌شود به‌طوری‌که روزانه ۵۵ هزار متر طول انواع پارچه خام در بخش بافندگی تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت اسمی واحد سالانه ۲۵ میلیون متر طول انواع پارچه تاری و پودی است که در این واحد سال ۱۴۰۱ میزان ۱۹ میلیون متر طول پارچه تولید شد.

مدیرکل صمت لرستان خاطرنشان کرد: در مقایسه با سال‌های گذشته این مساله بی‌سابقه بوده است و به‌عنوان واحد صنعتی نمونه کشوری انتخاب شد، فرآیند تولید در کاخارنجات نساجی بروجرد شامل ریسندگی، بافندگی، رنگرزی، چاپ و تکمیل، دوزندگی و فروشگاه‌های عرضه مستقیم (۴۵ فروشگاه) در کشور است.

جعفری اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ بازسازی در بخش فنی و تولیدی شروع شد که عمده بازسازی و نوسازی و طرح توسعه خط رنگرزی و دوزندگی در دولت سیزدهم انجام شد (۴۲۱ دستگاه و تجهیز ثبت و سفارش و وارد مجموعه شده که بالغ‌بر ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ثابت انجام گرفته است) با هدف ایجاد زنجیره تولید، زنجیره ارزش، ارتقاء بهره‌وری، ارتقاء کیفیت محصولات، حذف واسطه‌ها و عرضه محصولات با قیمت مناسب بود.

وی بیان کرد: در ۹ ماهه امسال هم ۱۰ میلیون متر طول تولید داشتند با توجه به اینکه در سال جاری بحث کاهش فروش تأثیراتی بر میزان تولیدات واحد داشت و مشکلاتی ایجاد نمود در راستا افزایش تأمین نقدینگی نیز در قالب افزایش حد اعتباری ۳۰۰ میلیارد تومان بانک‌های عامل استان همکاری مساعدت داشتند.

مدیرکل صمت لرستان ادامه داد: کاهش فروش در سال جاری به دلیل بحث افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش خرید توسط مصرف‌کنندگان منجر به تعدیل نیروی انسانی شد که این موضوع نیز در واحدهای صنعتی بزرگ معمولاً  اتفاق می‌افتد و امیدارم مدیران شرکت با ارائه برنامه زمان‌بندی تولید، مدیریت منابع انسانی، مدیریت فروش حرفه‌ای حتی تلاش جهت ورود به بازارهای خارجی و تأمین منابع مالی موردنیاز نسبت به افزایش فروش محصولات و متعاقباً ارتقای ظرفیت تولید اقدامات لازم رو به عمل‌ آورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha