• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402101308908
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

بیش از ۵۲۰۰ نفر عضو نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد

بیش از ۵۲۰۰ نفر عضو نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر عضو نظام مهندسی ساختمان این استان هستند.

«جهانگیر احسانی» در گفت و گو با خبر نگار ایسنا افزود: سازمان نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ عضو در هفت رشته‌ی مهندسی(عمران، معماری، مکانیک، برق، نقشه برداری، شهرسازی، ترافیک) دارد که از این تعداد بیش از ۵۰ درصد دارای پروانه‌ی اشتغال به کار هستند.

وی اظهارکرد: کمیته نظارت ماده‌ی ۳۵ براساس قانون،  یک کمیته مشترک بین راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی است که در استان ما کاملا فعال است و مرتب روی پروژه ها حضور دارد. این کمیته هم ناظر بر عملکرد ناظرین و هم ناظر بر عملکرد ساخت و ساز است. همین طور خود سازمان نظام مهندسی کمیته نظارت مخصوص به خود را دارد که این کمیته عملا در تمام نقاط استان وجود دارد و فعال است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: وظیفه کمیته نظارت در خصوص ساخت و سازهای غیر ایمنی این است که گزارش کامل ایرادات و اشکالات را طی یک نامه مکتوب به سازمان نظام مهندسی اعلام کند. سازمان نظام مهندسی هم مهندسین ناظر ساختمان را احضار کرده و توضیحات و تذکرات لازم را به مهندسین گوشزد می کند. همین طور به شهر داری ها و مراجع مرتبط با بحث ساخت و ساز و معاونت پیشگیری از جرم دادگستری یا در شرایط حاد به سازمان بازرسی گزارش می دهد.

احسانی تصریح کرد: اگر می خواهیم ساخت و ساز درست و مطابق با اصول فنی داشته باشیم باید اصول اصلی و کلی ایمنی، بهداشت و رفاه و همین طور ضوابط شهر سازی را رعایت کنیم و اگر بخواهیم این اصول و ضوابط رعایت شود؛ باید مردم از ساخت و ساز بدون حضور و تایید نظام مهندسی خودداری کنند و ساخت و سازهای خلاف به حداقل برسند.

وی ادامه داد: شهرداری های استان بر اساس قانون باید از پذیرش نقشه هایی که توسط سازمان نظام مهندسی تایید نشده است و ناظرینی که توسط این سازمان کنترل نمی شوند خودداری کنند و حتما شهرداری ها باید صرفا پرونده هایی را بپذیرند که توسط سازمان نظام مهندسی تایید شده باشد و تلاش شود بدون حضور مهندسین و نظام مهندسی پروژه ها تمدید نشوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر این فرایند ها به شکل درستی طی شود، می توانیم ادعا کنیم روند ساخت و ساز در استان یک روند قابل قبول است. در غیر این صورت مطمئنا در ساخت و سازها تخلف اتفاق می افتد؛ بخصوص اینکه بخش عظیمی از ساخت و سازهایی که در مرکز استان انجام می شود توسط انبوه سازان و بساز بفروش ها اتفاق می افتد.  پس نظارت کیفی روی فعالیت این سازنده ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این نظارت کیفی محقق نخواهد شد مگر این که حضور فعال سازمان نظام مهندسی و همه‌ی مهندسین ناظر در پروژه ها را داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۳ ۱۹:۰۵

سلام وعرض ادب چرا پیگیر بیمه جامعه مهندسی نیستین اخه مهندسا هم خانواده دارن نیاز دارن وخیلی ها منتظر همین مسله هستند که سرانجام جامعه مهندسی چی میشه.جامعه مهندسی هم باید مثل جامعه علوم پزشکی حقوق ومزایا داشته باشه ممنون از اینسا

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۴ ۰۴:۴۹

اگر منظورت ناظر های ساختمانی هست چون هذینه از مالکین ساختمان میگیرند نباید حقوق و مزایا دریافت کنند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۴ ۱۴:۳۳

این حرف یعنی چی؟ مثل اینکه بگیم چون کارمند بانک از بانک حقوق می‌گیرد پس نباید مزایا دریافت کند یا کارمند دولت یا یه افسر ارتش چون حقوق می‌گیرد بیمه میخواد چیکار بعدشم مگه تعرفه مهندسی چقدر هست؟ نگهبان سر ساختمون چند برابر ناظر همون ساختمون پول میگیره

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۴ ۰۰:۳۰

درباره اعتبار نظام مهندسی بعنوان مهندس ناظر مخصوصا در گچساران،فقط لازمه یه سری ب مسکن مهر گچساران بزنید البته ک بیخبر نیستید اما یه سری بزنید از نزدیک شاهکار مهندسی رو ببینید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۴ ۰۹:۲۹

متأسفانه مهندسین ناظر فقط به فکر گرفتن پول از کارفرما هستند ناظر برق و مکانیک اصلا نمی‌دانند پروژه و ساخت و ساز کجا هست حتی یکبار هم سر ساختمانها نمی‌روند نظام مهندسی هم هیچ نظارتی ندارد فقط به فکر منبع درآمد خود هستند به فکر خالی کردن جیب مردم هستند