• پنجشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402101409863
  • خبرنگار : 50163

ایران قوی، زنجان سربلند/۴۷

ضربان قلب صنعت در زنجان تندتر می‌تپد

ضربان قلب صنعت در زنجان تندتر می‌تپد

ایسنا/زنجان استاندار زنجان از ورود مستقیم رئیس‌جمهور برای احیای واحدهای تولیدی راکد خبر داد و گفت: در همین راستا ۶۶ واحد تولیدی در زنجان به چرخه تولید باز خواهد گشت.

محسن افشارچی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در دور نخست سفر استانی رئیس‌جمهور به زنجان، حدود ۴ هزار و  ١٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه استان تخصیص داده شد. اظهار کرد: ٨٨ درصد از مجموع تعهد سازمان برنامه و بودجه در قبال استان محقق شده‌ است واز کل تعهدات نیز چیزی حدود ۶۰ درصد تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه بیشتر تمرکز دولت بر تکمیل کریدور جنوب_شمال و محور همدان به سلطانیه است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آینده بخش اعظمی از آن بهره‌برداری شود و طبق برنامه‌ریزی‌ها این محور تا اواسط سال آینده عملیاتی خواهد شد که این اقدامات نیز از محل اعتبارات دور اول سفر بوده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه مسیر زنجان به طارم نیز عقد قرارداد شده و در حال انجام است، ادامه داد: اعتبار پروژه این محور ارتباطی نیز بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با تزریق اعتبار این بخش نیز به پایان برسد.

افشارچی با توضیح اینکه در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان احیای ۶۶ واحد تولیدی در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: مهم‌ترین واحد احیا شده، گروه نساجی سرجین‌بافت است که یک زنجیره ارزش در حوزه نساجی بوده و از پنبه تا لباس تولید خواهد کرد که با دستور مستقیم رئیس‌جمهور مشکل این واحد حل شد و به چرخه تولید بازگشت.

وی در ادامه گریزی به سایر پروژه‌های صنعتی استان زد و متذکر شد: واحدهای مربوط به زنجیره  پایین دستی ارزش فولاد که به هیچ‌وجه آب‌بر نبوده و سازگار با محیط زیست هستند نیز نهایی شده که در رخداد احیا این پروژه‌ها را نیز خواهیم داشت.

استاندار زنجان با توضیح اینکه در حوزه دانش‌بنیان، سکوی ابری با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد، ادامه داد: در سفر دوم همچنین زنجان میزبان اجلاس سراسری نماز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha