• جمعه / ۱۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402101510603
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

شهردار اردستان:

مشکل اصلی شهرداری اردستان نبود درآمد پایدار است

مشکل اصلی شهرداری اردستان نبود درآمد پایدار است

ایسنا/اصفهان شهردار اردستان نبود درآمد پایدار در شهرداری اردستان را مشکل اصلی این مجموعه عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۵۰ میلیارد ریال درآمد شهرداری اردستان بوده است.

معین مهدانیان 15 دی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردستان، اظهار کرد: سیاست کلی مدیریت شهری در این دوره بر بهبود و ارتقای کیفیت خدمات و وضعیت موجود است، بنابراین تمام اقداماتی که در ۱۰ ماه گذشته انجام شده بر مبنای بهبود و ارتقای کیفیت شهری و ایجاد یک محیط مطلوب برای شهروندان اردستانی بوده است.

وی نبود درآمد پایدار در شهرداری اردستان را مشکل اصلی این مجموعه عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۵۰ میلیارد ریال درآمد شهرداری اردستان شامل عوارض، درآمد صدور پروانه‌های ساختمانی و بخش عمده آن ارزش افزوده‌ای بوده که به حساب شهرداری واریز شده است.

به گزارش ایسنا، شهردار اردستان با بیان اینکه بخشی عمده درآمد شهرداری اردستان صرف هزینه‌های جاری و حقوق کارکنان شهرداری می‌شود، تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که مردم دارند درآمد شهرداری برای اجرای پروژه‌های عمرانی ناچیز است. درآمد پایدار برای شهرداری نیازمند یک برنامه و سیاست میان مدت و بلندمدت است که اگر این موضوع برطرف شود بخش عمده مشکلات شهروندان در سطح شهر و محلات برطرف خواهد شد.

مهدانیان با اشاره به اقدامات شاخص شهرداری در ۱۰ ماه گذشته تاکنون، گفت: یکی از برنامه‌های شهرداری اردستان از ابتدای دوره جدید ارتقای پارک های تفریحی بوده که تاکنون فاز اول پارک بوستان تکمیل و پارک شهدای گمنام در حال انجام است. همچنین در اجرای توزیع عادلانه خدمات، شهرداری در هر محله و شهرک‌های اردستان یک پارک محله‌ای را راه‌اندازی می‌کند که تاکنون در چند محله شروع شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از مطالبات اصلی شهروندان اردستان فرسودگی آسفالت معابر خیابان‌های اصلی و برخی محله‌ها بوده است شهرداری در چندماه تعداد ۱۰ نقطه از خیابان‌های اصلی و بیش از ۳۰ نقطه از محلات مختلف شهر اردستان را آسفالت ریزی کرده است. علیرغم این حجم از خدماتی که در محلات انجام شده است ولی همچنان مطالبه‌ای از سوی شهروندان برای وضعیت آسفالت وجود دارد که برای رفع آن مشکل تامین قیر داریم.

شهردار اردستان آسفالت ریزی در شهرک‌های امام حسن، حافظ و خیابان هلال احمر و میدان پرستار را از اولویت‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: روشنایی بلوارهای ورودی شهر یکی دیگر برنامه‌های شهرداری بوده که با صرف هزینه بالایی تامین و به بهره برداری رسیده است.

مهدانیان در خصوص مشکلات نیروهای شرکتی شهرداری اردستان گفت: با قراردادهایی که با شرکت‌های جدید منعقد کردیم تا حد زیادی مشکلات نیروهای شرکتی برطرف شده است و اکنون شهرداری اردستان حتی یک ریال هم بابت حقوق به پرسنل و کارکنان حجمی بدهکار نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha