• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402101611521
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور:

بیش از ۱۶ هزار مترمربع اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد

بیش از ۱۶ هزار مترمربع اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از آزادسازی ۱۶ هزار و ۵۵۰ مترمربع از اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

علی مبارکی در گفت و گو با ایسنا در حاشیه قلع وقمع ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده روستاهای ابوسعدی، خوش‌بالا، اسلام‌آباد لگزی در بخش مرکزی شهرستان گفت: در راستای حفظ محیط‌زیست، امنیت غذایی و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تعداد ۱۶ فقره دیوارکشی غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی روستاهای بخش مرکزی نیشابور قلع و قمع شد.

وی مساحت آزادسازی اراضی مذکور را ۱۶ هزار و ۵۵۰ مترمربع عنوان کرد و افزود: دیوارکشی‌هایی که در اراضی کشاورزی واقع در حریم و خارج از حریم شهر احداث می‌شوند، بر اساس قانون علاوه بر حکم تخریب برای متخلفان جریمه نیز در پی خواهد داشت.

وی با قدردانی از دستگاه‌هایی که در انجام حکم قلع و قمع همکاری داشته‌اند، ادامه داد: جهاد کشاورزی نیشابور و در رأس، اداره امور اراضی این مدیریت با جدیت در راستای پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات برخورد خواهد کرد و این رویه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با هشدار به احداث کنندگان بنا و دیوار و... در اراضی کشاورزی به مردم توصیه کرد از خرید ملک‌های بدون مجوز که در اراضی زراعی و باغی هستند خودداری کرده و در دام کلاهبرداران و سودجویان قرار نگیرند.

وی تصریح کرد: حفظ اراضی کشاورزی شامل مزارع و باغ‌ها به عنوان بستر تأمین امنیت غذایی جامعه و بخشی از محیط‌زیست کشور یک وظیفه همگانی است و بر اساس آموزه‌های دینی، فرهنگ ایرانی اسلامی و قوانین کشوری هرگونه تخریب و نابودی زمین‌های کشاورزی امری ناپسند و تغییر کاربری این عرصه‌ها خسارت غیرقابل جبرانی برای منطقه در پی دارد.

مبارکی اظهار کرد: مجموعه جهاد کشاورزی نیشابور صیانت از زمین‌های کشاورزی را وظیفه ذاتی خود دانسته و با مانیتورینگ ماهواره‌ای اراضی، گشت‌های فعال یگان حفاظت و با مشارکت همه شهروندان بر آن است تا در راستای حفظ منابع پایه و تأمین امنیت غذایی جامعه از زمین‌های زراعی و باغ‌های منطقه محافظت کند.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک مشارکت و نظارت عمومی مردم، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۳۱ اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha