• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402101611627
  • خبرنگار : 50534

ایران قوی؛ زنجان سربلند/۱۵۸

همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور به زنجان فروشگاه صنایع‌دستی در زنجان افتتاح شد

همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور به زنجان فروشگاه صنایع‌دستی در زنجان افتتاح شد

ایسنا/زنجان مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: دولت سیزدهم به بخش صنایع‌دستی و فرآورده‌های این بخش نگاه حمایتی دارد.

میثم آسوپا امروز (شنبه ۱۶ دی‌ماه) در مراسم افتتاح فروشگاه صنایع‌دستی در زنجان، اظهار کرد: صنایع‌دستی استان زنجان با ظرفیت بسیار مطلوب، زمینه‌ساز رفع مشکلات اجتماعی به‌ویژه اشتغال است.

وی افزود: در تلاش هستیم فروشگاه‌های بیشتری را به منظور فروش محصولات صنایع‌دستی صنعتگران و هنرمندان این منطقه راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: حمایت مسئولان از هنرمندان صنایع‌دستی و تولید محصولات کاربردی بر اساس نیاز بازار توسط صنعتگران می‌تواند نقش بزرگی در ایجاد اشتغال و جذب گردشگر داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با افتتاح این فروشگاه صنایع‌دستی در شهر زنجان با زیربنای ۲۵۰ متر مربع برای ۵ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۰ نفر به طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده است.

سیدسعید صفوی اذعان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در تلاش است تا با راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاه‌های دائمی و موقت و همکاری در ایجاد بازارچه‌های فروش، زمینه مناسبی در حوزه بازاریابی برای صنعتگران فراهم کند.‌

وی خاطرنشان کرد: در این فروشگاه مجموعه‌ای از زیباترین آثار هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان زنجان در همه رشته‌های ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، معرق، گلیم بافی، فرش بافی، انگشترسازی، منبت، خراطی، چرم‌دوزی، گوهر تراشی و زیور آلات، قلاب‌بافی، برای علاقه‌مندان و خریداران به نمایش درآمده است. توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنایع‌دستی زنجان در رشته‌های مختلف می‌تواند این استان را به قطب صنعت صنایع‌دستی تبدیل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha