• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402101611669
  • خبرنگار : 50022

رئیس دانشکدگان کشاورزی ومنابع طبیعی دانشگاه تهران:

به دنبال گسترش فعالیت در سطح بین المللی و کشورهای همسایه هسیتم

به دنبال گسترش فعالیت در سطح بین المللی و کشورهای همسایه هسیتم

ایسنا/البرز رئیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در نشستی که با رئیس دانشگاه دولتی ازبکستان در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی در کرج برگزار شد، گفت: برای نقش آفرینی بیشتر در سطح بین المللی به دنبال گسترش فعالیت‌ها در کشورهای جهان اسلام و کشورهای همسایه هستیم.

به گزارش ایسنا، سید محمدعلی ابراهیم زاده موسوی روز شنبه، ۱۶ دی ماه گفت: دانشگاه کشاورزی تاشکند از کشور ازبکستان از نظر کشاورزی بزرگترین دانشگاه کشاورزی در آسیای میانه است.

 وی افزود: این دانشگاه در سطح پیشرفته‌ای قرار دارد که در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت و از نظر رتبه‌بندی جهانی در  جایگاه خوبی قرار دارد.

وی اشاره کرد: دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان دانشگاه مادر در کشور و پیشرو در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی به دنبال گسترش فعالیت در کشورهای جهان اسلام، کشورهای همسایه و در سطح بین‌المللی فعالیت است، چرا که نقش آفرینی هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی بیشتر شود.

موسوی بیان کرد: در همین راستا قرار شد توافق‌هایی در زمینه‌های تحقیقات مشترک، دوره‌های آموزشی مشترک، تربیت دانشجویان، تبادل استاد و مدرک مشترک  داشته باشیم که از سال آینده اجرایی می‌کنیم.

دکتر اسلاموف صاحب جان یاخچی بیکویچ، رئیس دانشگاه دولتی تاشکند هم در این نشست اظهار کرد: به خاطر قدمت بالای تاریخی که ایران دارد ما خیلی مایلیم در زمینه‌های آموزشی و تحقیقاتی بیشترین استفاده را از این کشور بگیریم و مسیر پیشرفت و همکاری را باز کنیم و در زمینه‌های کشاورزی و مسائل مرتبط گسترش دهیم.

 وی گفت: مدتی قبل رئیس جمهور ما به کشور ایران سفر کرد و تفاهم نامه‌هایی را پیرو موضوعات مشابه و همکاری با این دانشگاه در دستور کار قرار داده است و ما خیلی خوشبین هستیم که همکاری را با ایران داشته باشیم.

دکتر اسلامف در ادامه افزود: الان هم این را جامعه عمل پوشاندیم و با حضور در این دانشکدگان به برای امضای توافق نامه در ایران هستیم.

 در پایان هیات همراه دانشگاه تاشکند ازبکستان از قسمت‌های مختلف دانشکدگان بازدید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha