• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402101711765
  • خبرنگار : 50256

دومین رویداد رسانه‌ای تبریزنگار به کار خود پایان داد

دومین رویداد رسانه‌ای تبریزنگار به کار خود پایان داد

ایسنا/آذربایجان شرقی دومین رویداد رسانه‌ای «تبریزنگار» با حضور اصحاب رسانه، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز و عضو شورای شهر با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

امیر نصیربیگی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز عصر شنبه(۱۶ دی) در مراسم اختتامیه دومین رویداد رسانه‌ای تبریزنگار، اظهار کرد: رویداد رسانه‌ای تبریزنگار با هدف ایجاد نشاط بین اهالی رسانه و جریان تولید محتوای خبری و به صحنه آوردن اهالی رسانه برگزار می‌شود و تا به امروز شاهد بازخورد مثبت از آن هستیم که امیدواریم این بازخوردها ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از چالش‌های اصلی عرصه رسانه، تولید است. تولیدی که ویژه و منحصر به فرد باشد، در استان ما کم اتفاق می‌افتد و علی رغم این‌که تعداد پایگاه‌های خبری و فعالان این حوزه قابل توجه است اما تولید محتوای خبری چندانی انجام نمی‌گیرد که شاید قصور از ما است.

وی ادامه داد: رویدادهایی مثل تبریزنگار باید طراحی شوند تا اصحاب رسانه بتوانند با آثارشان، به رقابت بپردازند، نقد شوند و منشا اصلاح و سازندگی و نه تخریب شوند و در این مسیر نیز شاهد ارتقای کیفی و کمی تولیدات باشیم.

نصیربیگی تاکید کرد: ما به اهالی رسانه به عنوان تماشاگر فرعی نگاه نمی‌کنیم این قشر باید در صحنه حضور داشته و خودش، وضعیت را مدیریت کند که ما نیز تا حد توان از آن‌ها حمایت می‌کنیم. 

وی گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، متعلق به اهالی رسانه بوده و باید در تمامی رویدادهای فرهنگی و هنری شهر، خود را جزو ارکان اساسی تلقی کنند و در تمامی بخش‌ها همگرایی داشته و حضور یابند.

وی افزود: ضرورت دارد تا خبرنگاران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری را تفکیک و سازماندهی کنیم و این فعالان رسانه‌ای باید خودشان به صورت تخصصی فعالیت کنند و در رویدادها و برنامه‌های مختلف کمک کنند.

وی گفت: هرچقدر که تخصصی تر پیش رویم، خروجی کار کیفیت و کمیت بهتری خواهد داشت. 

مشارکت آحاد مردم در تصمیم گیری‌ها، مورد توجه مدیران شهری است

غلامرضا احمدی، عضو شورای شهر تبریز نیز در ادامه اظهار کرد: مشارکت آحاد مردمی به خصوص نخبگان و حضور موثر و فعال آن‌ها در تعیین سرنوشت جامعه و تصمیم گیری مربوط به زندگی آن‌ها، مورد توجه مدیران شهری است.

وی افزود: این امر برای شورای شهر تبریز نیز یک ضرورت دارد و از بهترین ابزارها برای تحقق آن، بسترسازی، فرهنگسازی، آگاهی دهی و آموزش است و در این راستا نیز جایگاه تاثیرگذار رسانه و خبرنگار در هدایت افکار عمومی و جلب مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف مدیریت شهری برجسته و انکارناپذیر است. 

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود که رسانه، زبان گویای مردم و نماینده افکار عمومی در رساندن مطالبات و انتظارات مردمی باشد و مدیران را موظف به پاسخگویی کنند تا در جلب مشارکت عمومی، سازوکاری برای تفاهم و تعامل هرچه بیشتر بین مردم و مدیران شهری ایجاد شود که متاسفانه ما در این زمینه هنوز عقب هستیم.

احمدی با بیان این‌که فاصله میان مردم و مسئولان می‌تواند توسط رسانه‌ها به حداقل برسد، افزود: برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر برگزار می‌شود اما آنطور که باید و شاید دیده نمی‌شوند.  

وی افزود: آثار فاخر و ارزشمندی از سوی خبرنگاران به دومین رویداد رسانه‌ای تبریزنگار رسیده و امیدواریم که برگزاری این رویداد در سال‌های آتی نیز ادامه یابد.

وی با بیان این‌که نقدهای رسانه‌ها را به دیده منت می‌گذاریم، گفت: اگر نقدها همراه با پیشنهاد باشد، قطعا راهگشا خواهد بود.

گفتنی است؛ دومین رویداد رسانه‌ای تبریزنگار در سه بخش «شهریار و تبریز»، «شهر و مدرسه» و «دفاع مقدس، شاهدان شیدایی» خاتمه یافت و از پوستر سومین دوره این رویداد در بخش‌های «روایت آذربایجان»، «رمضان در آینه نوروز» و «مدیریت شهر در زمستان» رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha