• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402101711814
  • خبرنگار : 50184

رئیس فدراسیون نجات غریق:

دانش‌آموزان کشور آموزش نجات غریق می‌بینند

دانش‌آموزان کشور آموزش نجات غریق می‌بینند

ایسنا/کرمانشاه رئیس فدراسیون نجات غریق از برنامه ریزی برای آموزش نجات غریق به دانش آموزان کشور از طریق ۳۳ هزار معلم ورزش خبر داد.

مهدی حیدری در مجمع سالیانه هیات نجات غریق استان کرمانشاه، با اشاره به روند رو به رشد نجات غریق کشور، اظهارکرد: سال گذشته تیم ملی نجات غریق بانوان کشورمان عنوان نائب قهرمانی جهان را کسب کرد، در حالیکه کسی انتظار کسب مدال را از آنها نداشت.

وی ادامه داد: دختران ناجی غریق ما در این مسابقات با رفتار مناسب خود و با افتخار پرچم کشورمان را روی دوش گرفتند و عزت یک زن مسلمان را به نمایش گذاشتند.

رئیس فدراسیون نجات غریق اضافه کرد: کسب حدود چهار کرسی بین المللی توسط این فدراسیون از دیگر رویدادهای مهمی است که طی یکی دو سال اخیر برای این رشته در کشورمان اتفاق افتاده است.

وی در ادامه از تدوین مدل بومی برنامه های آموزش ناجیان غریق در کشورمان هم خبر داد و گفت: این برنامه های آموزشی طبق آخرین متدهای روز دنیا در این حوزه با بهره گیری از پتانسیل های داخلی و همکاری دستگاه های ذیربط تدوین شده است.

حیدری تصریح کرد: خوشبختانه فدراسیون طی یکی دو سال اخیر برنامه های خوبی را در حوزه آموزش اجرایی کرده، بگونه‌ای که سال گذشته در بین ۵۳ فدراسیون رتبه سوم آموزش را کسب کرد.

وی در ادامه به احیاء ستاد ساماندهی سواحل از سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: این ستاد با حمایت رئیس جمهور احیاء شد و توانستیم حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم برای ناجیان سواحل برای کاهش غریق ها تخصیص بگیریم.

رئیس فدراسیون نجات غریق افزود: نتیجه این فعالیت ها منجر به این شد که آمار غریق ها در مازندان ۵۰ درصد و در گیلان ۷۳ درصد کاهش پیدا کرد، البته اگر آمار ۱۷ نفر از  اتباع غیرمجاز را هم که در سواحل مازندران غرق شده بودند را به ما تحمیل نمی کردند، کاهش آمار غریق ها در مازندران به ۷۰ درصد می رسید.

وی در ادامه تاکید کرد: حوادثی که در رودخانه ها و سدها رخ می دهد، برعهده هیات های نجات غریق نیست و مسئولیت قانونی در قبال آن ندارند.

حیدری در ادامه از دستور کار قرار گرفتن آموزش ۳۳ هزار معلم ورزش کشور برای آموزش نجات غریق هم خبر داد و گفت: بنا داریم با آموزش این معلمان، زمینه ای فراهم کنیم که آنها هم به دانش آموزان آموزش های نجات غریق بدهند.

وی در ادامه بر لزوم بازرسی بیشتر هیات های استانی از اماکن آبی هم تاکید کرد و افزود: باتوجه به ابلاغیه وزارت ورزش، صدور پروانه فعالیت باشگاه های شنا و استخرها که سالانه صادر می شود، با تائیدیه هیات های نجات غریق انجام می گیرد، بنابراین بازرسی از استخرها باید بصورت منظم انجام گیرد.

رئیس فدراسیون نجات غریق در ادامه اشاره ای هم به وضعیت نجات غریق در کرمانشاه داشت و گفت: نجات غریق کرمانشاه طی سالهای گذشته فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته و تا چندسال پیش شرایط خوبی نداشت، اما در چند سال اخیر با تحولات خوبی همراه شده است.

نجات غریق در کرمانشاه باید همگانی شود

منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در این نشست که عصر روز گذشته(۱۶ دی) برگزار شد، از هیات نجات غریق به عنوان هیات های فعال و موفق استان یاد کرد و افزود: باتوجه به اهمیتی که نجات غریق در نجات جان انسان ها دارد، لذا از هیات انتظار می رود که در بحث آموزش این رشته به مردم و همگانی کردن آن اهتمام ویژه ای داشته باشد تا آمار غریق ها در استان کاهش پیدا کند.

وی در ادامه بر توسعه بیشتر این رشته در استان بویژه در شهرستان هایی که دارای سد و منابع آبی پرخطر هستند، تاکید کرد.

فعالیت ۲۸۹ ناجی غریق در  کرمانشاه

در ادامه این مجمع، شهاب هنرجو رئیس هیات نجات غریق استان کرمانشاه نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این هیات طی دو سال گذشته  پرداخت و اظهارکرد: یکی از برنامه هایی که طی این مدت آن را اجرایی کردیم شناسایی اماکن آبی موجود در استان بود.

وی افزود: براین اساس، در سطح استان ۴۳ استخر(۲۵ استخر در کرمانشاه و ۱۸ استخر در شهرستان ها)، ۱۳ رودخانه و ۱۲ سد وجود  دارد.

رئیس هیات نجات غریق استان اضافه کرد: طی سال گذشته ۳۶ نفر در استان دچار غرق شدگی شدند که بیشتر آنها مربوط به آبهای آزاد بود، لذا به دنبال تدابیری بودیم تا باتوجه به ظرفیتی که داریم برای کاهش تعداد غریق ها در استان کمک کنیم.

وی تاکید کرد: به این منظور نشست ها و جلساتی را با دستگاه های ذیربط برگزار کردیم و در نهایت همکاری هایی صورت گرفت که منجربه این شد که امسال تعداد غریق های استان به ۱۶ نفر کاهش یافت.

هنرجو در ادامه در خصوص تعداد ناجیان غریق در کرمانشاه هم گفت: حدود ۷۰۰ ناجی غریق در سطح استان داریم که از این تعداد ۲۸۹ نفر فعال هستند.

وی در ادامه اظهارکرد: طی سال گذشته ۸۰ مورد و امسال هم ۱۲۷ مورد بازرسی را از استخرهای استان داشتیم و موارد تخلف را در بحث تجهیزات مورد نیاز، تعداد ناجیانی که باید مستقر باشند و ... به آنها اعلام کردیم.

مجمع نجات غریق استان کرمانشاه ۱۹ عضو داشت که ۱۶ عضو آن در این مجمع حاضر بودند.

در این نشست با رای اکثریت اعضای مجمع، سمیه صادقی به عنوان نائب رئیس هیات انتخاب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha