• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402101711835
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد:

مسدود شدن جاده گنبدکاووس به کلاله/ عبور سیلاب از روی پل بایلر

مسدود شدن جاده گنبدکاووس به کلاله/ عبور سیلاب از روی پل بایلر

ایسنا/گلستان مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با بیان اینکه همه محورهای مواصلاتی کوهستانی استان به سمنان و خراسان شمالی باز است، افزود: در حال حاضر سیلاب سبب مسدود شدن جاده گنبدکاووس به کلاله شده است.

نعمت‌الله حاجی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح آخرین وضعیت استان گلستان در پی ورود سامانه سرد و بارشی پرداخت و اظهار کرد: در پی صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان گلستان همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران از دو روز گذشته به حالت آماده باش درآمدند.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها، بارش‌ها از ظهر روز گذشته در اقصی نقاط گلستان آغاز شد، ادامه داد: این بارش در مناطق کوهستانی و ارتفاعات به شکل برف و در مناطق پایین دست و جلگه‌ای به شکل باران بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با تأکید بر اینکه بارش برف سبب مسدود شدن دو مسیر کوهستانی «توسکستان» در حدفاصل گرگان به شاهرود و «خوش‌ییلاق» در حدفاصل آزادشهر به شاهرود از شب گذشته شد، افزود: از همان لحظات اولیه بارش برف، مأموران راهداری پای کار آمده و با استفاده از ماشین آلات سنگین، عملیات برف روبی و نمک پاشی را با هدف بازگشایی این دو محور آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه با تلاش‌های بی‌وقفه راهداران در حال حاضر این دو مسیر بازگشایی شده است، خاطرنشان کرد: مسیر گنبدکاووس به کلاله که مسیر جایگزین جاده اصلی گنبدکاووس به مینودشت و سه راهی کلاله بوده، در حوالی روستای «بایلر» به دلیل طغیان رودخانه «اوغان» و عبور سیلاب از روی پل از شب گذشته مسدود شده است.

حاجی‌زاده از بسته ماندن این مسیر تا پیش از فروکش کردن سیلاب خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه بارش‌ها هم اکنون قطع شده است، رانندگان تا زمان عادی شدن شرایط باید از مسیر جایگزین برای تردد استفاده کنند.

این مقام مسئول خسارت وارده شده در پی بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته به گلستان را بسیار محدود و جزئی برشمرد و تصریح کرد: هموطنان در صورت تردد از مسیرهای برف گیر استان حتماً چرخ خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند و ضمن پر کردن باک خودروها با سوخت کافی، تجهیزات زمستانی و البسه گرم به همراه داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha