• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402101712406
  • خبرنگار : 50662

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:

فراهم‌سازی زمینه برای استفاده از ظرفیت نخبگان 

فراهم‌سازی زمینه برای استفاده از ظرفیت نخبگان 

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر بخواهیم از ظرفیت نخبگان برای پیشرفت و توسعه استان استفاده کنیم باید زمینه‌های لازم فراهم شود.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی امروز یکشنبه، ۱۷ دی در نشست جمعی از مستعدین برتر و نخبگان خراسان جنوبی که در بنیاد نخبگان استان برگزار شد گفت: اگرچه در این زمینه نسبت به دوره‌های قبل پیشرفت داشته‌ایم اما نیاز به تعامل بیشتر نخبگان و دستگاه‌های اجرایی داریم.

وی با اشاره به بیان مشکلات و چالش‌های مطرح شده توسط نخبگان استان بیان کرد: از شنیدن نظرات، انتقادات، پیشنهادات و بیان موضوعات توسط نخبگان استقبال می‌کنیم.

قناعت با بیان اینکه اگر بخواهیم از ظرفیت نخبگان برای پیشرفت و توسعه استان استفاده کنیم باید زمینه‌های لازم فراهم شود، ضعف زیر ساخت‌ها را یکی از مشکلات عمده استان برشمرد و گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه معادن از جمله طلا، بنتونیت و مس داریم که به دلیل ضعف جدی زیرساخت‌ها نتوانسته‌ایمار آن به خوبی بهره برداری کنیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: منابع دولت محدود است اما دولت برای سرمایه‌گذاری، بسترسازی و موانع را رفع می‌کند و ملزم هستیم زیرساخت‌ها را در حوزه‌های مختلف مهیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه بنای دولت سیزدهم بر کار و خدمت است افزود: برخی مدیران خود را داخل چارچوب‌ها غرق می‌کنند در حالی که باید فراتر از چارچوب‌ها هم حرکت کنند.

قناعت اظهار کرد: در دولت سیزدهم تفاهم‌نامه‌های متعددی با سرمایه‌گذاران منعقد شده و پروژه‌های خوبی در حال انجام است لذا جلسات با نخبگان باید تخصصی‌تر برگزار شود. همچنین برخی موضوعات به صورت موردی با حضور استاندار و نخبگان پیگیری می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به انتخابات اسفند امسال و اهمیت آن افزود: انتخابات اساس موجودیت نظام است و قدرت چانه‌زنی ما را در عرصه‌های بین‌المللی افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به تایید صلاحیت ۷۳ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس در چهار حوزه‌ انتخابیه استان تا این مرحله، گفت: باید کمک کنیم مانند دوره‌های قبل میزان مشارکت مردم استان در انتخابات افزایش یابد.

قناعت گفت: خراسان جنوبی مفاخر و پدران علم فراوانی دارد که باید این ظرفیت‌ها برای نسل جوان معرفی شود تا بحران‌ هویت در بین جوانان حل و فصل شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان تصریح کرد: اینکه یک حرکت تروریستی در کشور یا منطقه‌ای صورت می‌گیرد به معنای ضعف آن‌ کشور نیست، بلکه نشان دهنده ضعف و استیصال دشمن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha