• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402101812748
  • خبرنگار : 50081

شهردار مشهد:

جشنواره ابوذر جزو اثرگذارترین جشنواره‌های رسانه‌ای در کشور است

جشنواره ابوذر جزو اثرگذارترین جشنواره‌های رسانه‌ای در کشور است

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: جشنواره ابوذر جزو اثرگذارترین جشنواره‌های رسانه‌ای در کشور است و شهرداری به عنوان نهاد خدمتگذار به مردم وظایفی ذاتی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان حمایت و ورود به مسئله فرهنگ‌سازی و حفظ هویت شهری اشاره کرد.

محمدرضا قلندر شریف در جلسه‌ای با اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره ابوذر در سالن شهدای شهرداری، اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر در جریان برگزاری جشنواره ابوذر در کنار برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان قرار دارند و از فعالیت‌هایی که به تقویت نام و نشان مشهد منجر شود به صورت جدی حمایت می‌کنند.

قلندر شریف با بیان اینکه جشنواره ابوذر جزو اثرگذارترین جشنواره‌های رسانه‌ای در کشور است، بیان کرد: شهرداری به عنوان نهاد خدمتگزار به مردم وظایفی ذاتی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان حمایت و ورود به مسئله فرهنگ‌سازی و حفظ هویت شهری اشاره کرد.

وی عنوان کرد: حوزه فرهنگی و مسائل در این بخش با فکر و اندیشه مردم سر و کار دارد، این ماجرا کار کردن در این حوزه را بسیار سخت و وظایف را بر دوش مدیریت شهری نیز سنگین‌تر می‌کند.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه موضوع ترویج نشاط، سلامت و امید در جامعه جزو ماموریت‌های اصلی مدیریت شهری به شمار می‌آید، تصریح کرد: ما در مدیریت شهری وظیفه داریم تا نسبت به مسائل اجتماعی که در نهایت منجربه افزایش میزان شادی در سطح جامعه می‌شود توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به تاثیرگذاری فعالیت‌های رسانه‌ای بر فعل و انفعالات سطح جامعه، خاطرنشان کرد: رسانه به عنوان یکی از قوی‌ترین سلاح‌های بشر محسوب می‌شود؛ از این رو شاهد آن هستیم که دشمن با برنامه‌ریزی و فراهم‌سازی فضای نفوذ درصدد است تا با استفاده از ابزار رسانه به فرهنگ و جامعه ما نیز آسیب وارد کند.

قلندر شریف اظهار کرد: امروز تخریب روحیه ملت‌ها با استفاده منفی از رسانه سبب شده تا دشمن به سویی حرکت کند که با ارائه اطلاعات اشتباه به جامعه، سبب گمراهی مردم در جامعه شود. جشنواره ابوذر نماد جهاد رسانه‌ای است و این جهاد در طول سالیان اخیر در جریان بوده و امروز به عنوان یک نیاز اصلی کشور در زمینه مقابله با تهاجمات رسانه‌ای به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه تبلیغات در خصوص دستاوردها کاری را از پیش نمی‌برد، گفت: رسانه انقلاب باید با بیان واقعیت‌ها و ارائه اطلاعات صحیح به مخاطبین نقشه‌های دشمن را خنثی کند. موضوعات خبری مدیریت شهری باید جایگاه پررنگی در این جشنواره داشته باشد. سیاست‌گذاران برگزاری جشنواره ابوذر با توجه به میزان حساسیت فعالیت‌ها و ارائه خدمات توسط مدیریت شهری به مردم زمینه را برای حضور پررنگ‌تر موضوعات مرتبط به مدیریت شهری در این جشنواره را فراهم کنند.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه هویت مشهد در این جشنواره به صورت جدی مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: تمامی فعالیت‌هایی که در راستای تقویت و تثبیت نشان مشهد در میان کلانشهرهای کشور و سایر شهرهای اسلامی دنیا باشد، قابل تقدیر و ارزشمند است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، قلندر شریف بیان کرد: باید از سیاست‌گذاران این جشنواره تشکر کرد که برای موضوع فضای مجازی بخشی مجزا و تخصصی در جشنواره ابوذر پیش‌بینی کرده‌اند؛ فضای مجازی امروز نیاز جدی به حضور رسانه تبیین‌گر و صادق دارد تا اطلاعات را بدون خدشه به مردم ارائه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha