• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402101913582
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد:‏

تشکیل ۲۱ کارگروه تخصصی مدیریت پسماند/ پاکسازی بستر رودخانه‌های داخل شهرهای لرستان

تشکیل ۲۱ کارگروه تخصصی مدیریت پسماند/ پاکسازی بستر رودخانه‌های داخل شهرهای لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از تشکیل ۲۱ کارگروه تخصصی مدیریت پسماند طی سال جاری در جهت مدیریت پسماند در استان خبر داد.

علی سالاروند امروز گفت: در راستای نظارت بر مدیریت پسماند در سطح استان طی سال‌جاری تاکنون ٢١ کارگروه تخصصی مدیریت پسماند تشکیل شده که حاصل عملکرد این کارگروه‌ها ١١٣ مصوبه بوده که حدوداً ۶۰ درصد این مصوبات اجرایی شده و تعدادی دیگر در حال پیگیری هستند.
 
وی با بیان اینکه مشکلات حوزه پسماند به طور مستمر توسط ادارات محیط زیست شهرستان‌ها رصد و با طرح در کارگروه‌های تخصصی مدیریت پسماند پیگیری و رفع می‌شوند، با مهم خواندن همه مصوبات این‌کارگروه‌ها افزود: یکی از مهمترین مصوبات این کارگروه‌ها را می‌توان به مصوبه کارگروه‌ تخصصی مدیریت پسماند استان مبنی بر تجمیع محل‌های دفن پسماند اشاره کرد که حاصل آن برچیده شدن محل دفن پسماند شهرستان چگنی است.

سالاروند بیان کرد: این محل به علت نداشتن شرایط لازم و قرار داشتن در ورودی شهر سراب دوره و واقع شدن در پوشش جنگلی باعث نارضایتی عموم و آلودگی منطقه را فراهم آورده بود که در نهایت این محل تعطیل و مطابق طرح جامع پسماند استان، پسماندهای این شهرستان به محل دفن پسماند شهر خرم‌آباد منتقل می‌شود.

وی در خصوص اهمیت تجمیع محل‌های دفن پسماندهای استان گفت: در صورت تجمیع محل‌های دفن، سرمایه‌گذاران برای استفاده از پسماند به عنوان طلای کثیف پای کار خواهند آمد و واگذاری مدیریت پسماندها به بخش خصوصی تسهیل خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان در ادامه ضمن تقدیر و تشکر ویژه از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به عنوان رئیس کارگروه تخصصی مدیریت پسماند استان، فرمانداران به عنوان رئیس کارگروه تخصصی مدیریت پسماند شهرستان‌ها و مدیرکل بازرسی و دادستانی مرکز استان که در راستای بهبود وضعیت مدیریت پسماند همکاری قابل توجهی با اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان داشته‌اند، ادامه داد: طی جلسات سال جاری مقرر شده نخاله‌های ساختمانی پس از جانمایی محل‌های تخلیه، توسط شهرداری‌ها، شرکت آب منطقه‌ای، راهداری و حمل ‌ونقل جاده‌ای، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و سایر ارگان‌های مرتبط پاکسازی و مدیریت شوند که این مهم هم در کل استان در حال پیگیری است.

این مسئول اضافه کرد: در شهر خرم آباد یک روز در هفته کلیه امکانات شهرداری در اختیار این امر مهم قرار دارد. همچنین پاکسازی بستر و حواشی رودخانه‌های داخل شهرها، پاکسازی حریم جاده‌های مواصلاتی و مدیریت پسماندهای عمرانی توسط سایر ارگان‌های متولی نیز در دستور کار قرار دارد.  
 
مدیرکل محیط زیست لرستان در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های شهرداری‌های استان، از مدیریت کامل محل دفن و سایت میانی پسماند(محل دپوی موقت) شهر بروجرد خبر داد و افزود: در حال حاضر هیچگونه تهدید علیه بهداشت عمومی ناشی از این محل‌های دفن و دپوی موقت پسماند شهر بروجرد برای عموم وجود ندارد و این در حالی هست که در قبل مردم با شکوائیه‌های مکرر و حتی تحصن خواستار رسیدگی به آلودگی و بوی نامطبوع این محل شدند ولی با پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان و اقدامات خوب شهرداری بروجرد این چالش نیز به طور کامل مرتفع شده و این محل به عنوان یکی از بهترین شیوه‌های مدیریت پسماند قابل تسری به سایر شهرها است.

سالاروند در پایان ضمن مکفی ندانستن اقدامات گفت: هنوز باید با جدیت موضوع مدیریت پسماند پیگیری شود چرا که امری مستمر است و در صورت بی توجهی به آن و وجود فرهنگ مصرف‌گرایی و تولید بالای پسماند در شبانه‌روز در جوامع انسانی (سرانه ۷۵۰ گرمی در شبانه روز برای هر شهروند در استان لرستان)، مدیریت این موضوع سخت خواهد شد.

وی افزود: پیگیری مستمر این مهم می‌بایست مطابق ماده ۷ قانون مدیریت پسماند در دستور کار شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان و سایر متولیان امر باشد و در صورت عدم توجه مشکلات و مسائل جدی در جامعه بوجود خواهد آمد و سلامت شهروندان به خطر خواهد افتاد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha