• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1402101913790
  • خبرنگار : 71295

مرکز تولید و عرضه دﺍیمی نان محلی در ۱۰ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن بوشهر راه‌اندازی می‌شود

مرکز تولید و عرضه دﺍیمی نان محلی در ۱۰ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن بوشهر راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/بوشهر معاون هماهنگی امور اقتصادی استان بوشهر از راه‌اندازی مرکز تولید و عرضه ﺩﺍیمی ﻧﺎﻥ محلی ﺩﺭ ﻣﺮاﻛﺰ ۱۰ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ استان خبر داد و گفت: در این راستا باید آرد یارانه‌ای به متقاضیان اختصاص یابد.

علی باستین صبح سه‌شنبه در نشست کمیسیون آرد و نان استان بوشهر با اشاره به عملکرد اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر در حوزه گندم و آرد در سال جاری، گفت: در سال جاری بیش از ۱۵۶ هزار و ۱۱۷ تن گندم مورد نیاز استان بوشهر تامین شده است.

وی از خرید ۱۲۴ هزار و ۶۶۷ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: در این راستا کشتی حامل ۲۶ هزار و ۲۵۰ تن گندم در بندر بوشهر تخلیه و به انبارهای مورد نظر بارگیری شد.

معاون امور اقتصادی استان بوشهر، هماهنگی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای احداث انبار مکانیزه به‌منظور ذخیره کردن گندم را از دیگر فعالیت‌ها دانست و تصریح کرد: از بهمن ماه سال گذشته بر اساس ابلاغ شیوه نامه جدید، طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در این استان و نیز همزمان با سایر استان‌ها اجرایی شد.

باستین با اشاره به پخت و عرضه نان محلی در استان بوشهر بیان کرد در این راستا تأکید لازم برای بررسی بیشتر در زمینه پخت و عرضه نان محلی با آرد یارانه‌ای شده است.

وی ادامه داد: در این حوزه ایجاد زمینه و شرایط لازم برای استقرار غرفه دایمی نان محلی در سطح مرکز هر ۱۰ شهرستان استان بوشهر در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل روابط عمومی استانداری بوشهر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: مقرر شد انواع نان محلی شامل ترکی، شیر مال، نان سبزیجات، گرده، تیری و هر گونه نان که نرخ مصوب ندارد اقدامات کارشناسی لازم در زمینه درج قیمت و شرایط لازم برای ثبت در دستگاه کارتخوان هوشمند صورت گیرد تا عرضه‌کنندگان این نوع نان دچار مشکل در فروش و عرضه نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha