• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402101914135
  • خبرنگار : 50188

رئیس دادگستری رفسنجان هشدار داد

تشدید برخورد قانونی با تولیدکنندگان و فروشندگان مشروبات الکلی در رفسنجان

تشدید برخورد قانونی با تولیدکنندگان و فروشندگان مشروبات الکلی در رفسنجان

ایسنا/کرمان رئیس دادگستری رفسنجان گفت: برخورد قانونی و قضایی با تولیدکنندگان و فروشندگان مشروبات الکلی در شهرستان رفسنجان تشدید خواهد شد.

حسین رمضانی زاده امروز، ۱۹ دی‌ماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم رفسنجان اظهار کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده، یکی از معضلات اصلی و ریشه بسیاری از جرائم مهم از جمله قتل‌های عمد، نزاع‌های دسته جمعی و برخی از تصادفات فوتی و جرحی در شهرستان رفسنجان مصرف مشروبات الکلی است.

وی بر ضرورت برخورد جدی با جرائم مرتبط با مشروبات الکلی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: در آینده نزدیک طرح برخورد انتظامی و قضایی با تولیدکنندگان، فروشندگان و سپس مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی به نحو جدی در شهرستان رفسنجان اجرا می‌شود.

رمضانی‌زاده در ادامه عنوان کرد: نقش اداره آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و سایر نهادهای آموزشی و فرهنگی در سطح شهرستان در راستای آموزش، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در راستای کاهش تمایل قشر نوجوان و جوان به مشروبات الکلی بسیار مهم و اساسی است.

 وی ادامه داد: نهادهای مذکور می‌بایست ضمن برنامه‌ریزی و تدوین طرح، وظایف قانونی خود را در این خصوص انجام و نتیجه اقدامات را جهت پیگیری نتایج اطلاع رسانی عمومی کنند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان عنوان کرد: نقش شهرداری و سایر نهادهای متولی در راستای تبلیغات محیطی در سطح شهر، اطلاع رسانی عمومی، تهیه کلیپ و محتوا نیز بسیار موثر است.

رمضانی‌زاده در پایان گفت: نقش والدین و خانواده‌ها در راستای نظارت بر فرزندان خود و همچنین کنترل فضای مجازی بسیار مفید و موثر است و ضرورت دارد خانواده‌ها حساسیت ویژه‌ای در رابطه با موضوع مشروبات الکلی داشته باشند. همچنین در راستای ایجاد ارتباط تعاملی از طریق گزارش جرم، فساد، آسیب ها و تخلفات با هدف پیشگیری از وقوع جرائم و امکان مشارکت موثر جهت مبارزه با فساد همه همشهریان می‌توانند نسبت به ارسال گزارشات به سامانه سجام (سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه با آدرس sajam.scpd.ir) اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha