• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402102014670
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرعامل بنیاد تعاون زندان کشور در سفر به اردبیل تأکید کرد

لزوم اشتغال زندانیان بعد از خروج از زندان/ شهرک گلخانه‌ای در پارس آباد راه‌اندازی می‌شود

لزوم اشتغال زندانیان بعد از خروج از زندان/ شهرک گلخانه‌ای در پارس آباد راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/اردبیل مدیرعامل بنیاد تعاون زندان کشور در سفر به اردبیل بر لزوم اشتغال زندانیان بعد از خروج از زندان تأکید کرد و گفت: جامعه می تواند با اعتماد به افراد دارای سابقه زندان زمینه اشتغال آنها را فراهم کرده و مانع از بازگشت مجدد به زندان شود.

رحیم مطهرنژاد شامگاه ۱۹ دی در جمع خبرنگاران، با اشاره به جمع آوری کمک هزینه ۵۰۰ میلیارد تومانی برای آزادی زندانیان اظهار کرد: متأسفانه در جامعه ما افراد دارای سابقه زندان به سختی کار پیدا می‌کنند و این زمینه بازگشت مجدد آنها را به زندان فراهم می کند.

وی تصریح کرد: این رویکرد باید تغییر یابد و زمینه اشتغال برای افراد با سابقه زندان فراهم شود تا شاهد ورود مجدد آنها به زندان نباشیم.

مطهرنژاد با اشاره به لزوم اعتماد به افراد زندانی آزاد شده در جامعه ادامه داد: تجربه سال های گذشته نشان داده در صورت اشتغال فرد زندانی بعد از آزادی کاهش ورود به زندان و آسیبهای اجتماعی را شاهد بوده ایم و زندانی دارای کار و شغل می‌تواند ۴ آسیب اجتماعی را تقلیل دهد.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانهای کشور با اذعان بر اینکه بالغ بر ۷۰ درصد از زندانیان نیازمند و واجد شرایط کار هستند، افزود: خیرین اشتغال زندانیان در همه استانها می‌توانند با ایجاد بستر کار و شغل برای زندانیان آزاد شده زمینه نجات آنها و خانواده هایشان را از دامن بزهکاری و آسیبهای اجتماعی فراهم نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید میدانی از زمین های کشاورزی در پارس آباد مغان عنوان کرد: بنیاد تعاون زندان کشور می تواند با دریافت زمین و آب از مسئولان استان اردبیل کشت و صنعت راه اندازی کند و همچنین سرمایه گذاری برای احداث شهرک گلخانه ای پارس آباد را پیگیر می باشیم.

مطهرنژاد اضافه کرد: بنیاد تعاون زندان بزرگترین گلخانه تولید گل با استاندارد کشور هلند را مدیریت می کند و همچنین تولید صیفی جات و سبزی جات و نهال مثمر و غیره در گلخانه های بنیاد انجام می‌شود.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندان کشور با بیان اینکه این بنیاد ۸۲ سال سابقه فعالیت دارد و بصورت عام المنفعه و بدون کمک دولت مدیریت می‌شود، بیان کرد: حرفه آموزی و دادن شغل به زندانیان در دوران محکومیت، از جمله وظایف بنیاد در این سالها بوده است و سالانه ۸۰ هزار نفر در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه ای آموزش می بینند.

وی اضافه کرد: این بنیاد دارای ۱۰ شرکت تخصصی بازرگانی، تولید گل، گیاه و کشت و صنعت، بیمه، تأمین نیرو، فروش اینترنتی، فروشگاههای عرضه محصولات تولید شده در زندانها توسط زندانیان، IT ، پرورش شترمرغ، تولید اتاق های امن، تولید پابندهای الکترونیکی و غیره است.

مطهرنژاد با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار زندانی مشغول کار و تولید در زندانهای کشور هستند، خاطرنشان کرد: زندانیان به ازای تولید محصول و اشتغال در زندان حقوق دریافت می کنند و حقوق ها با مصوبه هیأت مدیره بنیاد تعاون مشخص می‌شود.

وی از برپایی نمایشگاههای تخصصی برای عرضه محصولات زندانیان خبر داد و با تأکید بر توسعه فروشگاههای زنجیره ای حامی برای ایجاد برندینگ محصولات زندان و فروش در ۳۰ فروشگاه در سطح کشور، اعلام کرد: زندانیان جزو بهترین نیروهای کار در کشور هستند و جمهوری اسلامی حقوق شهروندی را در حق زندانیان کامل ادا می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha