• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402102014675
  • خبرنگار : 50039

بهره‌برداری از سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی گرگان همزمان با دهه فجر

بهره‌برداری از سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی گرگان همزمان با دهه فجر

ایسنا/گلستان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گلستان با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان در دستور کار این نهاد انقلابی قرار دارد، افزود: در همین راستا همزمان با دهه مبارک فجر سالن آمفی تئاتر حوزه هنری گلستان به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدحسام بنی‌فاطمه در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح برخی اقدامات حوزه هنری استان گلستان پرداخت و اظهار کرد: بنای حوزه هنری انقلاب اسلامی گلستان که در خیابان «۵ آذر» گرگان واقع شده یکی از بناهای منحصر بفرد استان از لحاظ معماری بوده و فعالیت‌های صورت گرفته در این مجموعه باید به هم استانی‌ها اطلاع‌رسانی شود.

وی تربیت، تولید و ترویج را سه اصل برای فعالیت حوزه هنری دانست و ادامه داد: با احساس مسئولیت و فعالیت مستمر هنرمندان زیرمجموعه حوزه هنری آثار فاخر تولید می‌شوند، ولی برای ترویج آثار باید از همه ظرفیت‌ها به خصوص ظرفیت اصحاب قلم و رسانه بهره‌مند شد.

بهره‌برداری از سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی گرگان همزمان با دهه فجر

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گلستان تولید مستند «قلعه ایثار» که نگاهی اجمالی به سرنوشت ۷۰ رزمنده محله «قلعه حسن» گرگان دارد را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و گفت: تحقیق و بررسی حول محور موضوعات مختلف و حفظ و نشر آثار انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در استان گلستان و حتی سطوح ملی در دستور کار قرار گرفته و هنرمندان نیز پای کار هستند تا آنها را در قالب و چارچوب آثار هنری تولید و برای نسل‌های جدید و آیندگان ثبت کنند.

وی با تأکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون تولید حدود ۸۰ درصد از برنامه‌های مورد تعهد حوزه هنری استان در حوزه‌های مختلف محقق شده است، خاطرنشان کرد: این آثار تولیدی باید در سطح جامعه ترویج پیدا کند که با همراهی اصحاب رسانه این مهم محقق می‌شود.

بهره‌برداری از سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی گرگان همزمان با دهه فجر

بنی‌فاطمه در ادامه از پایان عملیات بازسازی و بهره‌برداری از سالن آمفی تئاتر شهید آوینی گرگان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد و توضیح داد: این سالن در ساختمان حوزه هنری استان گلستان واقع شده و فاقد برخی استانداردها بود که با تلاش‌های صورت گرفته عملیات بازسازی آن به پایان رسیده و همزمان با نیمه دوم دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: این سالن با ظرفیت ۱۲۵ نفر دارای صندلی‌های مدرن در دو طبقه با تجهیزات نور، اتاق‌های گریم و سیستم صوت پیشرفته برای اجرای هرگونه برنامه آماده و برای تکمیل عملیات مرمت آن طی دو سال اخیر رقمی معادل ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha